torsdag 26 augusti 2010

Så typiskt mig

Vilken abstinens jag haft idag. Min mobiltelefon fick spel och vägrade att fungera. Jag fick ladda Billys mobil med 75 kr för att ringa till telia och gnälla. De kollade men det var inget fel på vare sig nätet eller abonnomanget. I mobilen stog det att inget SIM-kort fanns i mobilen. Det visade sig att mitt SIM-kort helt sonika bara slutat att fungera. Samma sak så hade jag inte fått min mobiltelefon än, Xperia mini pro. När jag fått nytt SIM-kort av telia började mobilen att proppa in sms och ett av dem var från Telia och min telefon har kommit.Pang, poff, snipp snapp snut så var den korta sagan slut och abstinensen är stillad.

Men till gårdagen, så promenerade jag ner till stan (kors i taket). Jag inhandlade de jag skulle ha och åt lunch med Marie. Innan hemfärd sprang jag in på Åhlens för att köpa band till gardinerna. Jag fick syn på ljusstakar (min stora passion) och jag vet inte varför men jag skulle absolut ta den i mitten. Och givetvis trillade en si så där 10-15 st ljusstackar ner på golvet. Blev nån domino-effekt och klirr och kras. Jag blundade hårt och ville bara sjunka ner genom golvet. Så jävla pinsamt. Nu kan jag bara skrattat åt att det är så typiskt MIG.

När jag äntligen kommit hem från stan så kom min pappa, mamma och faster. Vi åkte upp till Thorax på Karolinska i Solna för att hälsa på min farbror som har opererats för sin lungcancer. Han hade beställt en big mac & co och han åt med god aptit, aldrig sett någon med så god aptit efter en sån stor operation han ändå har gjort. Men det var kul att han ändå var så pass pigg. De har tagit bort 2/3 av ena lungan och 2 körtlar. Konstigt att man kan ta bort så pass mycket av en lunga egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar