tisdag 31 augusti 2010

Dagens barn

Så har det kommit en epidemi av halsont, ögoninfektioner och förkylningar. Under morgonen kände jag hur min högra halsmandel växte så det knakade. Himla lägligt, men i den här barnaskaran går det tyvärr inte att undvika. Trodde dock att jag hade blivit immun mot allt sånt efter alla näsor som jag har snytit...
Nåväl. Har trots tumören i halsen haft en helt ok dag. Marcuz som också är hemma är gnäller bara om hur tråkigt det är. Har gett honom alla möjliga idéer. Ungarna idag har noll fantasi. Jag får damp! Vad gör dem egentligen?? Hallå, när man är 10 år är det inte meningen att man ska vara ute och skita ner sig och ha skrubbsår hela tiden, överallt, jämt?!
Lärde sonen lite om Adam & Eva -viktigt att han lär sig tidigt att mannen skapades först för man gör ju alltid ett provexemplar innan man skapar den fulländade skapelsen mohahaha ;)
Tydligen är det "ajja" att läsa hederliga Elsa Beskow-böcker för barnen nu för tiden för att det kanske står att "riddaren höjde sin lans" eller liknande, när det enda de leker ute på gården är jage, Transformers och krig.
Svårt att tro att det är Beskows fel, och inte är det heller Jesus fel att de våldskåta barnen bara tycker att Pontius Pilatus terror är intressant.
När kidsen vid 5 års ålder fortfarande inte har nån form av fantasi för att kunna leka - då börjar det lukta kört case.
Nej nu ska jag fixa med lite annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar