onsdag 11 augusti 2010

En gång till

Nej, jag var inte ute och dansade som en vilde eller drack kopiösa mängder vodka igår.
ONT I MAGEN HAR JAG!
Försökt med allt skit till knasiga piller i alla regnbågens färger jag fått. Funkish nadish. What too dooo?
Det känns som någon sliter tag i äggstockarna och försöker vrida runt och sedan har jag en brännande, huggande känsla mest hela tiden. Bara gå på toa känns som en fet bedrift! Jävla svulster!!
Blir på dåligt humör pga att det gör så ont. Kramperna gör att pulsen blir skyhög, man får svettningar, spänd och krampaktig. Har provat alla möjliga mediciner mot endometrios med mera. Men nää.. magen gör sig påmind ändå.

Träffade min läkare idag. Har gått på medicinering ett par månader utan effekt. Idag tog han beslutet att ta bort en äggstock, den på höger sida som alltid mest är drabbad. Det är lustigt nog en cysta som ligger inuti själva äggstocken. Och med det ger det en tryckande smärta när den växer. På vänster sida ska de bara ta bort cystorna. Och sedan ska han snygga till mina ärr på magen.. Man tackar!
Känner en sådan ångest över den här operationen. Minns när jag tog bort livmodern vad sjuk jag blev då. Herregud, jag trodde allvarligt att jag skulle dö då. Mitt CRP låg på 380 då, som normalt ska ligga på 10, kunde inte gå utan var på svimmnings gränsen så fort jag stog upp, 41 graders feber och så ont i magen. Fy helvete vad sjuk jag var då.
Tänk om de blir så igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar