lördag 21 augusti 2010

Dagens skola?

Läste den här artikeln http://www.expressen.se/Nyheter/1.2100810/sa-farliga-ar-lekarna-i-den-nya-harda-skolan och tappade faktiskt hakan. Hur tjejerna förklarar den så kallade "slavleken" som världens naturligaste sak. Att man stryper någon tills den svimmar och då väcker man personen med en örfil. Man ba va??

Till detta hör att jag själv gick i en hård skola där det hände att slagsmål ägde rum (okej, det var vardagsmat), en kille misshandlade en lärare men det ströks inte precis under soffan och sen var det massa helt galna tjejer som klippte håret av varandra och slet sönder varandras kläder men dom blev fan förflyttade till andra skolor! Sen var detta självklart inte merparten av eleverna som betedde sig såhär utan det var ju alltid samma klick av idioter och man kunde gissa tre gånger vilken tjej/kille och dom höll man bara avstånd ifrån.

Sen det här med penetrering i "Ryska posten". HUR SJUKT? Den leken var ju en mellanstadielek och när man var vågad och valde LÅNGTRADARE som var det samma som tungkyss var det lik förbannat en torr puss. Som det ska vara! Självklart ska man testa gränser och göra revolt men man måste se förbi hela "jag kan inte säga nej för då är jag en mes" och SÄGA NEJ när den ÅTTONDE killen kommer in i garderoben. Hallå! Jag kan ju slå vad om att den flickan inte var supernöjd när hon gick hem själv den kvällen men kommer tillbaka dagen efter med en cool fasad men sprucken insida och noll självrespekt kvar. Och hennes vänner är inte hennes vänner längre utan tisslar och tasslar bakom hennes rygg när dom dagen innan ivrigt hejade på. Vidrigt.

Hur kan inte rektorerna, lärarna och kuratorerna se detta? För det måste dom ju göra - stryptag och misshandel i korridorerna kan man ju inte missa, men vart är de i så fall? På kafferast med vetelängder?

Vågar jag skicka mina barn till skolan på måndag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar