onsdag 8 januari 2014

Sjuk i Åre är inte kul 7/1

Hemlängtan, oro, trött och mår inte alls som man ska. 
Grubblar, tänker och känner.. De är läggdags nu. Sena kvällar här i Åre, längtar hem. 
I morgon eftermiddag/kväll åker vi hem. Ska bli skönt att få komma hem. 
Är helt däckad, vill sova hela tiden. Fryser och svettas om vart annat. 
Måste ha varit telepati till min läkare där hemma, han ringer eftermiddag/kväll annars men idag ringde han och väckte mig. Hade inte sovit många timmar och var trött som attan. Hade ont i magen. 
Fick ännu en dos av antibiotika. 
Så sov jag vidare för att sen, duscha av sig feber svettningarna man har.. Och åka till Apoteket. Givetvis hade inte lilla Åre den medicinen som jag behövde. Så de var bara att åka till Järpen det.. 

I morgon måste jag till VC här i Åre, då jag fråga personalen på Apoteket vad jag kunde använda för salva på min armbåge som är blålila och gör nu ont i hela armen..  Hon sa direkt att de där ser inget bra ut och behöver ingen salva utan däremot en läkare, för att inte kolla om de är blodförgiftning och kolla min sänka istället. Får väl bli så, med tanke hur jag mått de två senaste dagarna. Helt sänkt!! 
Känner mig riktigt sjuk.. Med feber o alltet.. 
Resten av familjen har varit i backen och åkt skidor och krockat med varann.. I morgon ska jag med upp till toppen en sväng efter VC!!
Här är blandade bilder från barnen och gubbs min..
Så jävla synd att jag inte kan åka alls, jag som ville!! Så synd att jag har de som jag har de nu.. Typiskt tråkigt!
Alexsandra, Marcuz o Musse 
Lennze på bräda..
Tuttinuttiga de är mina fina..
Lennze ser rätt trött ut..
Snygg brud!! I varjefall min jacka, byxor, stavar o skidor samt pjäxor!! Mini Lotta i backen..
Julia och Billy the Kid!!
Lennze ser rätt cool ut i hjälm..
Min snuttis också för den delen..
Julia med mina silver Volant skidor!! Bästa skidorna o dyraste med..
Tripp, Trapp och Trull..
Super Snuttisen, trött o sliten.. 

Min Löööööve!!!


Naturbilder.... 
Snuttisen igen.. Hihi Fick en liten tanke på när hon var 4-5 år och skulle tala om vad hon heter sa hon så här: Sara Alexsandra Snuttis Hedström. Tänk att dessa klumpar har varit små..
De va tider det!!!
Och med detta säger jag God Natt!!
Klockan piper 08.30 i morgon.. Och jag är riktigt trött!! Jäääääsp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar