söndag 5 januari 2014

Afterski på Dippan!! 4/1-14


I morse när jag vaknade så var det ekande tomt i huset.. Hoho.. Nä, inte en kotte men en kanna varmt kaffe fanns det!! Men öde tyst..
Först var de skönt med lugnet, sedan blev jag rastlös och uttråkad efter ha gått igenom Facebook och gjort tummen upp i det iskalla rummet.. Satte på värmen och de blev varmare..
Duschade och gjorde mig i ordning medan grabbarna var i backen.. Hör från VM8
När de andra kom hem runt halv två så hade jag duschat och höll på att göra mig i ordning.. 
Gubben och Billy drog iväg och handlade middagen.. Därefter runt fyratiden åkte vi till Åre Torg och köpte cigg.. Gubben köpte äckliga cigg (felköp). 
Här fick han springa in o köpa cigg och köpte även nån ny snus..
Marlboro White snus, nån som snusat detta förr? Inte jag kan jag lova, snus är vidrigt. Parka bilen och satte mig vid ett mysigt litet bord..
Sedan drog vi vidare mot "Dippan" för "After Ski" så klart med Marmeladorkestern. 
Och när vi kom hade de ju självklart rullat ut den röda "mattan" inför mitt besök på "Dippan" 

Ja "Lotta" i egen hög person beträder Dippan så är det väl självklart att röda mattan rullas ut.. Inte var dag "Dippan" får besök av mig inte!!
Och inte var dag "Marmeladorkestern" träffar "mig" heller.. Hihi..
Sedan var de ett riktigt hålligång på grabbarna.. Säg oh ah Marmelad...



Vad säger vi? Jo, oh ah marmelad..





Och kom igen.. Säg ohh ahh marmelad, säg oh ah marmelad...
Jag sa det, gjorde du?



Tack för denna gång, kanske syns vi i Stockholm, om inte annat så nästa år..

Sedan lite span på grabbarna som körde magdans och jomen såg helt ok ut.. Titta får man väl ändå göra ;)
Sedan drog vi hem och Billy fixa middagen så att brandlarmet gick..
Men fläskfilé inlindad i bacon och Philadelphiaost samt hasselbackspotatis fixa grabben ihop och gott som fan!!
De gjorde du bra pojken min ❤️
Grabbarna bastade och jag tog bort sminket och hade ont och ögonen o näsa börja rina.. Nedrans förkylning!!
Grejor till att ta bort sminket med.. 
Dags att ta bort detta smink.. Först tvättar jag bort det med tvättlappar och på kvällen använder jag rengöringsolja i stället för rengörningsvatten.. Man blir ju torrare i ansiktet o huden om vintern.

Sen de självklara serumet och ögonsalva..

Och till sist nattkrämen..
Och vips så har vi en osminkad Lotta redo för sängen..
Och så ska ju linserna ut, de höll jag på att glömma bort.. Och de ogillade glasögonen..
Avsminkad, och nu lite choklad och tv..
Puss puss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar