lördag 4 januari 2014

Isande landningsbana!!


Igår hade jag och Marcuz en riktig mysig och härlig dag här uppe i Åre. Billy och gubben var i backarna. Här bild vid VM 8:an där de åkte..
Jag och Marcuz hade vår egna lilla utflykt.. Vi startade med att åka till "Åre Chokladfabrik"..
Här sitter vi utanför Åre chokladfabriken och tar en paus innan vi ska in och förgylla oss med massa choklad.. Yammi!! 
Här fanns paradiset för mig som samlar "Årestrutar" men äta dem gör jag ej.. Samlar inte bara Årestrutar utan även alla möjliga strutar med choklad. Är inte för att äta dem utanför att samla dem (är inte god choklad). 
Sedan beställde vi årechoklad och medan de gjorde i ordning våra choklad med vaniljsmak så kila jag ut för att tjuvröka lite..
Sedan gick vi in och njöt av en varm och god Åre choklad med en varsin polkamousse till..
Jag hade grädde och marshmallows på min vaniljåre..

Här satt vi och njöt ett tag av den heta chokladen.. 
Vi kikade på hur chokladverkstaden såg ut..
Och sedan tog vi våra små kassar och åkte vidare..
Marcuz och min påse med olika innehåll.. 
Mot nya mål och nya påhitt.. Nu kör vi!!
Vi åkte till Apoteket o sedan systemet där gubben ville ha några bastuöl.. Var tvungen att pausa lite där för fick kramp som attan..
Men sedan for vi till isskulpturerna en bit därifrån och tog oss en titt.. Marcuz tryckte fast en krona i isen..
Och jag satte mig kungligt i den isfotölj där.. Och med min normala klantighet blev de så här..





Ja jag gled ner och hamnade på marken istället.. Min normala klantighet.. 
Men sedan lyckades jag sitta still på den där isstolen!!
Titta jag kan, jag kan.. 
En Facebook tumme upp för det.. Marcuz han fixa detta galant han..


Så denna pysen fick tummen upp direkt..
Därefter åkte vi till Ica för att mjölka kossan.. Muuuu!!!
Äkta färsk mjölk direkt från kossorna som man kan fylla på i flaska själv!!
Sedan tog vi en sväng till "kicks" och shoppa lite bra ha saker..

Detta kom vi hem med igår:
En kajal, den förra var så hård, en vässare till kajalpennor, ögonbrynsknivar och en ansiktskräm till gubben, så han inte snor min eftersom jag bara har miniburkarna med.. Köpte även en klosax  till gubben..

Och köpte 3 strutar "Årechoklad"..
Och så blev de middag som var den självklara "Gulaschsoppan" när man är i fjällen..
Vilket Billy tyckte riktigt mycket om..


Här slickas till och med faten.. Hihi.. Sötnöt..
En fika är aldrig fel efter maten. Och en polkamousse som jag hade kvar från Årefabriken.. Som man kan äta på olika sätt och viss.. 
Sedan basta de som har finneblod i ådrorna, vilket inte jag har!!

Och Marcuz serverade en mugg Årechoklad som avslutningsvis för denna dag..!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar