fredag 10 januari 2014

Sista dagen i Åre och hemresan

        
Morgonen började med trötthet och smärta.. Armen gjorde ont och ringde VC och de tyckte jag skulle åka o sätta mig på akuten 10 mil därifrån i Östersund. Nja, var varken sugen att sitta på en akut el åka 10 mil dit o 10 mil tillbaka när vi skulle åka hem på eftermiddagen!
Skrubba köket, och plocka lite innan jag och Marcuz åkte upp till Rödkulleområdet  för att luncha till fjälls..

Här skulle vi luncha, åt gulaschsoppa, de andra hamburgare och köttfärssås...
Den var sisådär god.. 135kr för lite soppa.. Jisses! Medan vi inväntade maten smet jag ut och rökte.. 
Detta är en liten backe utav de alla hundratal backar..

Efter rökpausen gick jag in och inväntade min fisljummen soppa.. Det var en miss utav dem.. 

Efteråt var jag bars tvungen att posa lite med mina "glidarskidor".. Mina fina "Volant" värda guld och härliga att åka med.  
Mina underbara skidor som "Julia" lånade av mig. El hon lånade allt av mig!!! Men jag fick kela med dem när jag var i backen.

Här krälade Billy på marken som en hjälplös liten mask. 
Gosigos med mina skidor.. 
Sedan posa vi alla tre flickor..
Mamma, Äldsta dottern och Julia!!
Lite finare, lite bättre.. 
Vad jag med sorg i hjärtat såg dem på någon annan... Grät nästan ju, ärligt fick tårar i ögonen.. Bättre skidor får du leta efter... inlåsta i glasmontrar är dom i Åre om du ska köpa dem där pga priset!
Lika snygg jacka som byxor o pjäxor står hon utklädd till mini Lotta!! Min lilla gulliga dotter ❤️
De är riktig sorg att jag inte kunde åka, var inställd på det. I allafall en dag.. 
Minns när jag och gubben var uppe själva vid ett tillfälle och bodde på "Tott"..
Så mysigt det var och hur jag den gången faktiskt lärde mig helt och åka skidor.. Den stunden vill jag ha igen.. Du och Jag det vore väl silvervolant ju ;)
Medan de åkte vidare i backarna så åkte jag och Marcuz ner till byn för att fixa de sista ärendena som Apoteket, och tänkte ta en fika men varken Marcuz el jag var sugna på nån fika när de kom till kritan.. 
Hoppa upp på is fåtöljen istället och lyckades hålla balansen..


Sedan åkte vi runt lite och kolla vyerna innan vi åkte hem och hämta flaskan..


Sedan åkte vi och mjölka så vi fick riktig mjölk med oss hem.. 
Och så köpte vi färdkost för att sedan åka hem till stugan. Där börja vi alla packa ihop våra saker och städa..

Lennze hade lite problem med styrningen  av dammsugaren..  Hehe, de är väl så son alla karlar, de vet inte hur den funkar.
Sen begick resan hemåt och snask (nåt ny sorts choklad) trisslott och tidning och vi var redo för hemresa..
Summan av Kardemumman så har Åre resan har varit bra, förutom de två sista dygnen där..  Då jag började bli sjuk ordentligt.. Men annars har allt varit "Toppen" och Marcuz har varit hur gullig som helst och delat på sig o åkt skidor ena dagen  o i nästa bara vart med mig. Trots att han inte behövde vara med mig så valde han så för att han tyckte synd om mamma (som fick roa sig annars i några timmar) Han har ett stort ❤️ Min son! Min lilla fina son som också kommer att glida iväg på tisdag med skolan till "Romme" och komma hem på fredag.. 
En del har det lyxigt värre dom.. 
På hemvägen skrapa jag min trisslott i "Östersund" 
Sedan bestämde jag mig för att suga på karamellen till Sundsvall.. Vilket jag oxå gjorde. Grabbarna somnade, och jag somnade..
En snarkade "Billy The Kid" satt och sov.. Zzzzzz!!! Och så vi tre sovande vaknade när vi stannade i "Sundsvall" för lite käk på "Donken" och passa på att ta de sista skrapet på "Trisslotten" 
Tror ni att jag vann?! 
Hungriga söner som givetvis gillar "Donken" åt med god aptit.. Mums!! Men vann jag på "Trisslotten då?.......
Nä, jag vann inte den där miljonen!! Som vanligt!!
Klockan halv två var vi hemma i "Villa Ville Kulla" igen!! 
Tände ljus hos pappa och värmde choklad och så var vi väl i säng runt tre-fyra nångång!! 
Och kröp ner under mitt täcke med min choklad och tänt ljus!!!
Varm Årechoklad är gott och värmande, 
Somnade strax därpå!! 

Så där ja.. Nu har jag bloggat om våran vistelse i Åre.. 
Nu kryper vardagen på!!! Skola o jobb och sjuk som vanligt själv. 

Som slogan säger!! 
Träna i Sälen, Åk i Åre!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar