onsdag 1 januari 2014

Nyår o mot norr

 Hej, sitter i bilen upp till Sollefteå.. Till min svärmor..
Tänte roa mig med att skriva om mitt Nyår..
Först ut så var jag och hämtade 2 st nya VS body mist.. Har fått någon noja om dem. När vi åker kryssning ska jag köpa någon äkta  parfym av VS..
Sedan åkte jag hem till Wifey och gav en försenad "Julklapp" och fick en "julklapp" tillbaka... (Tack Wifey, har den med mig). Ska sätta fast den på min handväska..
Mina parfymer o pyntnagellack.. 
Wifey o Jr fick Muminmugg och som de gemensamt samlar på.. Denna mugg symboliserade "Wifey" ..
Wifey med "Wifey" muggen.. Tog en fika och tiden flög iväg, lätt hänt när man har trevligt.. 
Därefter åkte jag till alla gravar och tände ljus & facklor. 
Hos Pappa tände vi och så hos lillebror ..
Och så var jag hos min svärfar..
Så de blev en del snurrande igår, apoteket till gubben oxå. Hem och pusta ut.. Och byta kläder och svida om. Nyår är nyår.. Så lite fick man väl piffa till sig trots att vi bara var 4st hemma.
En paljettklänning och en festlig liten nyårshatt.. De fick duga helt enkelt. Var ju ner på stan dagen innan för att leta efter en paljettklänning. Men fick för ont och valde att åka hem, utan klänning. Slumpen visade sig att jag hade en klänning, en svart paljettklänning dessutom, kanske använd nångång.
Maten hade min gubbe gjort medan jag var runt om och tände ljus på gravarna.
De blev en Nyårssupé  "Carpaccio" som förrätt och "Vitlöksmarinerad fläskfilé med råstekt potatis" lättare för mig att äta fläskkött än nötkött pga magen. 
Jag fixade om bordsdekorationen till mer nyår..
Dukat med "Victoria servisen och Gynning glas" fint ska de va.. Maten var god och mätt blev man..
Förrätten som ❤️ gjorde "carpaccio" och varmrätten "vitlöksmarinerad fläskfilé och råstekt potatis"
Sedan hade vi bingolotter från vinster av "uppesittarkvällen" så de blev bongolotto och en triss som jag skrapa till sista rutan.. Sista rutan tog jag efter tolvslaget (miljonen kanske låg där)...?
De skåla vi på för att höja vinstchansen!!
I väntan på tolvslaget så satt gubben och spela poker på Svenska spel!! Och jag lekte på FB..
Snart så närma de sig o klädde på oss o gick ut.. 
Klockan ticka på med 3 min, 2min och 1minut kvar.. Sen sa det *PANG*
Och en höjde vi glasen och skåla in de nya året!!
Och puss till er alla mina nära och kära!!
Och skrapa sista rutan på lotten och de vart ingen nyårsvinst alls det!!
Idag fick jag veta att själva frågetecket ska skrapas de med.. Och tur att lotten är sparad. Så den får vi skrapa hem vinsten om en vecka..
Så nu vart de år 2014.. Trött som jag var var de dags att packa.. Hela natten var jag vaken med att tvätta, städa, handdiska glas, packa o packa.. Helt galet slut var jag vid 8.00 o gav upp helt enkelt..
Så var vår nyårsafton, lugn o stillsam inför resan nån timme senare..
Nu är vi framme hos svärmor min.. 
Över 50 mil hemifrån!! I självaste Sollefteå .. Inte mycket snö här heller. Bara lite vit puder på marken..

Nu är jag så trött att vi alla ska hoppa i säng nu!! 
God Natt och trevlig fortsättnings kväll på nyårsdagen!! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar