torsdag 2 januari 2014

Hos svärmor!


Vid halv åtta igår kväll anlände vi till min svärmor (Marjatta). Hon blev väldigt glad över att se oss.. Och de var lika kul att träffa henne. De är första gången vi varit och hälsat på henne sedan hon flyttade upp till Sollefteå sedan några månader tillbaka, och de första också :)
Stackarn hade precis fått tagit bort gipset från handen som hon bröt för några månader sedan..
Vi passerade Sundsvall och det är en stad jag verkligen ogillar. De första man blir bemött utav är ett stort industri område, inte välkomnande alls.. Man får åka en bra bit in för att se att det är en stad..

Fula, fula Sundsvall.. Ja jag tycker det är riktigt ful stad, tur att man bara passerar hålan. 

Hur som haver så blev de massa kramar och så fick vi lasagne (barnens favorit, farmors lasagne).. 
Och sedan fika, prata och titta på tv mm..
Mjölken hade helt annan modell än våra hemma i Sverige ;) hehe.. Men färgen på mjölken var vit, precis som hemma..
Men något som vi inte hade där hemma var nåt som heter snö, dock väldigt lite..
Idag var vi ner på centrum här i Sollefteå  och strosa omkring.. Lite kallt var de ju!!
Så här såg de ut i centrum i Sollefteå.. Bilder visas några stycken på rad,,
Hittade en stor femöring på marken.. Men kunde inte ta med mig den hem så jag fota den bara..
Vi tog en fika i byn också, något som svärmor aldrig hade gjort där nere i byn. Vem vill fika själv, liksom?
Efter fikat så var vi in i några butiker i stan. Och jag köpte på mig detta.. En ny kajalpenna av märket No7 och ansiktsvatten av samma märke. Samt hittade jag VS parfym..
En stor puss till dig älskling som gav mig detta, speciellt VS mist..
Vi började gå mot bilen och fick syn på riktigt tama "änder"..
Kvack, kvack och vi kvacka vidare och gubben kila in på systemet för att köpa några öl för bastun ikväll..
Och sedan drog vi vidare mot bilen.. 
Därefter vi kom fram hem till svärmor plocka vi ihop våra saker för att åka iväg..
Så de var kramar och vi sa farväl av varann.. 
Bye Bye Svärmor, nu kilar vi vidare.. 
Med färdkost som en bubbelvatten och några smärtstillande tabletter. Sov så illa i natt o det gör så ont ännu. Sova på madrass på golv, gör jag aldrig mer.. Kunde knappt komma ur bädden.. Gjorde så ont tidigt i morse att jag grät o leta efter smärtstillande.. Huu, vad ont jag hade och har ännu..
Så nu sitter vi i bilen på väg västerut..
Trött och ont.. 
Undran:Är vi framme snart? Orkar inte bila länge för nu vill jag lägga mig o vila min trasiga kropp..
Pussar & Kramar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar