fredag 3 januari 2014

Framme.. I Åre

Nu är jag äntligen hemma, mitt andra hem i Åre Fjällbyn. Älskar denna mysiga Åre, i tio år i rad har vi bott här runt en vecka med familjen..
Vi bor intill "Bygget" här.. 
Sedan har gubben grabbveckan oxå då de blir till "Åre". Och ytligare reser han till "Österrike"med vänner och en son i resväskan.. Själv tycker jag om en "Weekend" resa till nån julmarknad utomlands istället för "Österrike"... År 2012 var de "London" med mamma och Alexsandra som fick den resan i 20 årspresent från mig och sin far.. 2013 blev jag och Marcuz bjudna till "Bremen" i Tyskland.. Men "Åre" åker jag alltid till varje år.. Man vet vart allt finns, känner stan, man känner "Marmeladorkestern"


Ibland följer våra "stora" barn med (de som flyttat hemifrån alltså) I år kommer Alexsandra och Lennze med.. Men de kommer tidig måndag morgon. De åker på söndag efter att Alexsandra slutat arbetspasset. De har Julia med sig oxå, för just nu är hon i "Kalmar" hos pojkvännen "Manne" och kommer hem i morgon. 
Underbara "Åre" en plats mitt "❤️" 
Åt en snabb middag på "MAX", snabbt, enkelt och man behöver inte göra sig i ordning för att äta där. 
Här heter det det "Åremålet" och hemma heter det "SSKmålet" och Åremålet smakar bättre än SSKmålet ;) 
Just nu myser jag med en mugg varm "Årechoklad"..
Och ska snart tvätta bort sminket, bosta tänderna och krypa till kojs. 
Morgonrock o tofflor har jag på.. 
Ja rätt trött som ni ser.. Hoppas inte smärtan är så intensiv som idag..

God Natt Från En Dåre I Åre!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar