söndag 5 januari 2014

Mitt i Natten STÄD..

 I ett litet ytrymme som denna stuga blir det snabbt stökigt och skitigt. 
Städar helst upp när alla gått och lagt sig. Då är ingen ivägen och det är rent när man går upp på morgonen. Ingen disk som står huller om buller när man stiger upp för att äta frukost.. 
Så här såg de ut innan jag städa upp..




De var disk, smutsig toalett, rörigt i kök och vardagsrum som sitter ihop..
Och en fågel har ätit fågelfrön i vardagsrummet.. 
Men en 40 min senare såg de ut så här..





Städad toalett och även bastun, plockat in disk i maskinen, torkat av borden, stolarna, tagit bort skräp o grejer som ligger här och där. Slutligen moppat av alla golv och nu känns det rent och fräscht här igen. Som sagt innan bästa tiden är nu när alla sover.. 
Ska nu själv gå och sova. Fast jag sover på soffan eftersom de ska ha iskallt i sitt sovrum och jag fryser ihjäl om nätterna. 
Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner i en varm soffa där de finns värme, förkyld som jag är.. Prosit..!!

God Natt från en röst i natten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar