tisdag 7 januari 2014

En stormig dag.. 6/1

Tidigt i morse kom mina två döttrar och min svärson Lennze. Trötta som få, kröp de till kojs i sitt lilla rum!!
Nyanlända och trötta lirare kom vid femtiden..

Vid 10.00 tiden så vankades det frukost, gubben var upp först och koka ägg.. Kolla på Åre TV och insåg att de var storm och VM 8:an var stängd. Men några liftar var öppna. Vi bestämde oss för att slöa denna dag.. 
De två som trotsade vädret var Alexsandra & Lennze. De låna Billys och Gubbens liftkort, eftersom de inte skulle åka..

Cool brud i lyxförpackning omsvidad till backarna..

Lennze likaså.. Ut i backarna på tu man hand. Första gången Lennze är i Åre..
Är dom inte fina de två härliga ungarna ❤️ De här två är äventyrliga av sig.. Vilka äventyr de gjort tillsammans. Här kommer man få vänta på första barnbarnet till de lagt äventyren åt sidan.
Men va gör de, res och lev ett äventyr innan ni boar er med bebis o familjens trygga boning.
Julia hon var oxå hemma i stugan.. Trött o seg el så var hon rädd för mina lyxiga "Volant" skidor hon fått låna. 
Julia, Billy och Marcuz var på "Holiday Club" och badade i äventyrsbadet istället.
Tog inte allt för lång tid tills Alexsandra och Lennze kom tillbaka. De var tyvärr inget bra väder att åka skidor i snöstorm..

Idag har jag faktiskt inte varit utanför dörren. Har äckligt ont och även nån infektion i armen.. Huden är röd och blå och gör riktigt ont. Gubben var ner och köpte "Emla" plåster så att de bedövas lite. Insåg att de även var en "röd" dag idag och inte kunde jag ringa min läkare heller. 
Hem kom han med Åre Choklad och 3 paket dessutom.. Gullig som han är!!

Älskar denna Åre Choklad, de finns ingen godare än den. Dyr men god. Strutarna samlar jag endast på för gillar inte konstiga saker i choklad. Ren choklad ska de vara för min del!!

Har känt mig dålig hela tiden i stort sätt här uppe el innan de med förstås, förkyld, infektion + infektion samt feber, kroppen gör ont.. Grymt jobbigt och grymt tråkigt.
Somnade på soffan och vaknade några timmar senare med att gubben laga maten och däremellan har han varit o handlat, bastat mm..
Så de var bara att vakna upp till dukat bord..



Ju mer vi är tillsammans ju gladare vi blir.. 
Gubben min hade gjort kalvkött med Philadelphiaost samt råstekt potatis. Jättegott tills halva min portion var uppäten så braka helvetet löst!! Jag kved i magsmärtor.. De var bara sluta äta det. 
Nu börjar jag känna mig lika munter som Marcuz ser ut på bilden ovan.
Tröttsamt att inte kunna åka skidor, jag som hade tänkt mig det, muntert att inte kunna göra så mycket.. *ledsen*
Till kvällen tog jag och Julia oss en kopp varm Åre choklad.. 
Och tillsist så gick vi och la oss.. Så nu ligger jag på soffan (för kallt i sovrummet).
Billy bredvid mig o delar internet med mig.. Min lilla pojke och jag. 

Lite myspys med morsan ❤️ Alla ligger i sina lopplådor o pysslar med internet, tittar på nån film eller bara drömmer.. 
Själv ska jag ta kaffe mitt i natten!! 

PUSS O KRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar