tisdag 3 maj 2011

Anfallande brevlådor

Klockan är halv två på natten. De senaste dagarna har jag varit uppe nattetid som dagtid pga smärtor. Idag har jag legat i stort sätt hela dagen och kvällen för jag är så trött,  men kan inte sova riktigt för de gör ont.
Nu sitter jag här och lyssnar på när Katta berättar en spökhistoria och ögonen går i kors.
Kom på att jag var tvungen att lämna in deklarationen idag. Halv tolv sätter jag mig i bilen och kör ner. Skattemyndighetens brevlåda var smockfull med deklarationer. Min deklaration åker därför inte ner riktigt, så jag sticker in handen och trycker ner pappret ordentligt. Men sen får jag inte ut handen för den fastnade, åh fuck vad pinsamt.. Rycker lite löst men handen vägrar att rucka sig och i ögonvrån ser jag andra som kommer över gatan för att lämna sina deklarationer. Svetten lackar och pulsen stiger.. Vad gör jag? Rycker lite igen men inget händer och folket i ögonvrån närmar sig. Då får jag nästan panik att jag rycker till lite hårdare, inget händer. men då jäklar så rycker jag till ordentligt och handen lossnar från brevlådsinkastet. Men fy vad ont det gjorde kan jag tala om och jäkligt dumt tänkt att ens stoppa in handen där. Men så kan det gå att när man handlar först och tänker sen.

Därefter åker jag hem och i backspegeln ser jag en polisbil närma sig men blåljus. De trycker sig bakom mig och pulsen stiger till 180. Kör av till höger för att stanna och hjärtat i halsgropen. Visste ju om att jag hade kört lite för fort och inget bilbälte hade jag på mig heller.
När jag svänger höger och stannar bilen och hjärtat i halsgropen. Vad gör polisen, jo de fortsätter att köra med blåljus förbi mig. Pust, vilken lättnad. Men jag var riktigt skärrad när jag kom hem.
Så kan det gå, man fastnar  med handen i (kakburken) postlådan utanför skattemyndigheten och man kör lite för fort utan bilbälte och håller på att få en hjärtattack och så åker polisen bara förbi.

Nu ska jag lägga mig för jag är trött, sitter och slumrar medans jag bloggar..
Plintar ner några rader i morgon istället.
Kommer väl ha mardrömmar om anfallande brevlådor och galna poliser.

God Natt <3

1 kommentar:

  1. Blond kanske passar dej bättre än rödtopp.. Kungen.. LOL..

    SvaraRadera