söndag 22 februari 2015

Lördag + Söndag

Helgen tråkar ut mot sitt slut.. 
På GOTT och på ONT.. Fredag =helgstart, Söndag=helgskift och i morgon är de måndag.. 

Färga håret, och ett litet kort bubbel..
Helt plötsligt hör jag en liten bebis som låter, gubben inte hemma och jag i bubblet. Så jag tvätta av mig sköljde ur hårfärgen och upp.. 
Väl uppe mötes jag av två sötnosar..

Gubben kom hem och vi fikade.. 
Senare så smorde jag kråset med en crossiant och kaffe. 
Va händer sedan? De börjar regna, sedan snöa o snöa.. FUCK!! Sedan ser man dom som hittar vårbevis? Ärligt, ljuger ni inte lite? Jag har inte sett en ända.. Misstänker starkt att det är förra årets bilder ni lagt ut?
Gubben laga kängurufile, lammfilé och vildsvinsfile och ni kan ju gissa hur denna kväll sluta? 
Och ber till Gud att de ska sluta snöa..
Nä de blev värre o värre bara.. Lappmögel!!
Tösen min och svärsonen fira 7 år som par.

Sedan så sista ciggen i snöyran.. Hubba bubba..
Tänt ljus vid sängbordet var tänt, fladdrande låga fick mig att känna närvaro av "pappa".. Märklig känsla!!
Morgonen möttes man av ännu mera snöööö!! 
Vill ha sommar NU!! 
Och dagen söndag fortsatte med att stryka tvätt, och städa sovrummet.. Sova! Smärta! Ja, de där vanliga DU vet!


Storstäd av sovrummet, varje parfymflaska avdammad och bakom, under, över och i blev rent!!
Men nu så ska jag sova!!
Så tjing!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar