tisdag 17 februari 2015

Fettisdagen!!

Idag är det dagen då vi kan "Svulla" upp oss med att trycka i oss "Semlor"!!
En bulle som är delad och så i med mandelmassa o grädde..
Igentligen väldigt äckligt.. Sldrig gillat semlor o inte mandelmassa..
Locket på en semla är vad jag äter.
Min mamma och morbror kom förbi och hälsa på.. Kul att träffa morbror Tommy. Det är inte varje dag man träffar honom inte. Marcuz o Julia har inte träffat Tommy så mycket och har inga större minnen vem han är..
Så Julia fråga mormor om det var hennes nya pojkvän.. Blev en salig blandning av skratt.. Tokiga unge, men de är Julia det..
Sedan kom dundersmärtor efter att de åkt hem pga av lite semla.. 
Panik, nästa besökare på väg.. I med smärtstillande o var trött som tusan.. 
Tur att besöket inte var så långt, som egentligen var ett möte.. En gåva fick han med sig när han gick.. Lite choklad och en flaska vin. Tack Leif för de 3 gångna åren som gått.. Och stöd för de jobbiga åren i Södertälje.. 
Men vi ses nog igen. 
Sedan efter de besöket åkte jag iväg och hämta ut min älsklings födelsedagspresent.. I morgon fyller han ju 25 år. En annan present kommer dyka upp i form av insamling och en till privat från mig när vi slår ihop Marcuz och gubbens kalas. Så han får 2 privata från mig och en med insamlingen..
Present nr 2 är beställd, men beställt den lite försent så då får han ett paket till att öppna när "kalaset" är. 
Imorgon får han ett rött paket för rött är ju kärlekens färg..
Bakom paketet ser ni vårt första "giftermål" från "Las Vegas" med Elvis som lede mig fram till min kära blivande man.
I morgon får vi hoppas han med tårta att bjuda familjen på. 
En kakmonster tårta kanske? Han är ju ett kakmonster.. Hihi

Puss Puss <3

Och grattis Alexsandra som har Namnsdag idag..
Och även ett sent grattis till Julia som hade namnsdag igår, och hon är även döpt på "Julia" dagen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar