lördag 21 februari 2015

Fredagsslöhet

Fredag, ja nu natt förstås.. Men har slumrat till under kvällen som inte är av ovanligheternas skull de heller. 
Städa av lite snabbt, in med "Svinet" i ugnen, ja "Vildsvinstek" så klart som fick puttra flera timmar i rödvin, vitlök, enbär, morötter och lök. Och sedan swish in i ugnen.
Där fick de puttra medan jag och Marcuz åkte ner till byn och kolla runt och för att handla lite matvaror. Tog med mitt presentkort från "Hemtex" och fick detta helt gratis.. 2 dukar och en kökshandduk. Tack Tack Hemtex!! 
Sedan tog jag o Marcuz oss en fredagsfika.. En varsin minisemla och en karamellatte till mig, Cola till Marcuz..






Sedan gick vi över till vår lilla "In och Finn"
Dör köpte Jag mig en motel el va de nu heter. Aldrig ägt någon, men när man väl behöver en så retar man sig på det.
Vilket jag retade mig på idag. Hitta en till finfint pris och 2 st doftljus till sovrummet. 
Marcuz köpte 2 vinglas till pappa o ett till mamma..
Gullunge <3
Därefter gick vi till Ica och handla hem mjölk och lite av varje som behövdes hem..
När vi kom hem så var gubben o sonen hemma från jobbet.. 
Somnade medan gubben åkte till Tälje en sväng. 
La mig o vila o så kom Marcuz o hämta mig och då var middagen serverad o klar..
Tänt ett nytt ljus vid söngbordet och ja de blev den här lilla som doftar rosor..

Nu säger jag God Natt igen, tröttheten faller på igen. Så 3 tupplurar under denna kväll.. God Natt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar