tisdag 30 juli 2013

Körkort o Pass

Hemma nu efter en tripp på stan med "Marie" och hennes son "Fille", och så var min minsting "Marcuz" med. 
Dagen började med att väckarklockan ringde och ringde med start från klockan 08.00 men reagerade jag? Nää, inte ett dugg.. 
Typ trekvart senare kom gubben upp och sa till att väckarklockan ringde. 
For upp och trotsa magsmärtorna och blev försenad till "M Von Essa Nails". Men messa o sa att jag hade försovit mig. På med kläderna o sen iväg. Messa även min dejt för dagen "Marie" att hon kunde "chilla" lite eftersom jag var sen. 

Hem och duscha och sminka sig så man såg normal ut (för fotografering)...?
Vi åkte ner och gjorde de ärendena jag hade att göra. 
Först ut var ju att ta kort för körkortet. Hade slarvat bort dom jag senast gjorde för nån vecka sedan.. Suck!!
Jisses, stackars polis som stoppar mig.. Han kommer ju skratta ihjäl sig och ge mig böter för förargelse ful foto.
Nu förstår ni, de som de är dags för att förnya körkortet så är det 5 år som gäller nu, inte 10 år som förr.. Allt för att håva in pengar.. Kul va?

Eftersom jag ändå fixa körkortet så passa jag på att förnya mitt pass också på polisstationen. Den är giltig till maj nästa år minus 6 månader. Men nu är de även gjort. Skönt!!
Sist jag gjorde pass så kostade det 450kr, men de har sänkts med100 o kostar nu mer 350kr.

Därefter så åt vi Thai "brunch" på "Asian Roxy". Mysigt ställe jag aldrig har varit på förut. Visste inte ens att de att de var en mysig och hemtrevlig Thai o Sushi restaurang. Trevligt överraskad och bra priser och god mat.
Där nere står Marie och fyller på sin tallrik för fjärde portion.. Hungrig? Fast är man gravid så..
Matkoma och ont i magen fick jag givetvis. I morgon måste jag ringa min läkare pga mediciner som troligen är fel inställda.. 
Sedan köpte jag en present till min fina och kära hjärtevän.. Inte pga att han fyller år eller så utan bara för att han finns..
Köpte mig ett par ful/snygga byxor som med rätt topp, skor och lull lull kan bli snyggt. 
Och var på Apoteket och Marcuz ville köpa en "legobok" så han gick in på bokhandeln så länge. När jag kom dit så hade min favorit författare "Katerina Janouch" kommit ut med en ny bok.. Jippi..
Och gubben kom nyss hem med en "Super Smörgåsgrill". Man kan ta ut plattorna och diska dem.. Helt bäst ju.. 
Nähä, ni jag har svinont och tänker nu lägga mig på soffan. Ta en tallrik med yoghurt o müsli som middag. De blir kött idag o jag har tillräckligt ont för att kunna äta mer bastant mat o absolut inte kött..
Puss och Hej från mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar