söndag 21 juli 2013

Söndag


Ligger och slötittar på en film om en tjej vars far fått cancer. En film som känns så nära en själv. Som när hon kröp upp i faderns sjukhussäng, och låg där tillsammans. Precis som min pappa och jag. 
Lite trög på bloggandet få här under sommartiderna, de rinner ut i sanden/stranden. Hehe.. 

Tidigt i fredags morse var vi hemma från Turkietresan. Och jag har tänkt att jag ska blogga.. Men jag ska bara.. Först..!
Nåja, idag tänker jag skriva om. Turkiet resan i veckan. 
Tror att familjen fått typ nån form av "jetlag".. Fast det bara rör sig om en timme. Men sena nätter och långa sovmornar. 
Gubben kunde inte sova, men åt korv kl 05.00 innan han kunde somna. Haha, ja va säger man.. Semester i all ära.
Avslutar den här semestern med att gå på Albinhallen och kolla på segelbåtar. 
Hm, jag innan vi åkte.. Lite skeptisk så där.. Men nyfiken!!
Väl där gick vi in i några båtar, mestadels för att jag ska få känna hur de känns. Och de är nog okej..
Efter vi varit o kollat in båtar så kom min stora fina tjej och vi tände grillen. 
Grillmaster i högsta hugg med sina redskap snidade till en riktig god grillmiddag. Och lagom till det var klart kom svärsonen..
Alla åt och avnjöt en perfekt middag som vi avslutade med kaffe och varsin glass. 

Nu sitter jag mest o grämmar mig över hur den jäkla pollenallergin har dödat mig idag..
Har fått ha glasögon mesta tiden idag. Hatar glasögon och ni ska för första o sista gången få se mig i glasögon..
Ursh, va jag hatar det.. Men just nu ett måste.. Suck!!
Nu är det dags för sängen. Gubben åker till Katrineholm i morgon o stannar kvar på hotell en natt. 
Buhuu!! 

God Natt !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar