söndag 28 juli 2013

Min helg

Hej alla läsare.. Sitter ni inne för o läsa min blogg. De var snällt, men bloggar inte så där överdrivet mycket just nu. Tar varje tillfälle att njuta av sommaren..

I fredags mötte jag upp min mamma och Alexsandra och vi köpte födelsedagspresenter till Rebecca som blivit 25-år.. Hon fick "Lasse Åbergs" djupa tallrikar, 2 av oss o 2 st av min mamma.

Julia åkte hem och med "mormor" o sov där. 
Grabbarna meckade med kompisarnas moppar. 
- Så vi begav oss ner till "Barolo" och käka middag där på tu man hand. 
Satt och åt och drack gott.. Härlig sommarkväll ska njutas utomhus. Tog en pkankstek och detta till efterrätt.. Gissa?
Runt 23 tiden åkte jag hem och gubben tog en runda med "Anders". 
Ont o trött, och kunde inte somna. Fick även veta att lördagens tillställning var inställd.
Då överraskar gubben mig med att vi ska gå på "Gyllende Tider" kan ni gissa om jag blev lycklig eller? 
Egentligen skulle vi ju ju åkt båt från Enhörna till Sthlm för att sedan gå ut där. 

Lördag: Vi mötte upp Angelica o Tobbe vid "Mosebacketerassen" och åt något gudomligt god middag och efterrätt.
Jag åt fisk för ovanlighetens skull, vilket jag inte brukar göra ute. Men de ångrar jag inte för de var så gott.

Till efterrätt åt jag något jag aldrig hört talas om.. Något gjort på "Pina Colada" och jordgubbar.
Har ni tillfälle så ät där någon gång. Jättefin mat, lite dyrare men de var de värt..
Sedan satt vi en stund och titta på folk vid "Ölkiosken" tills de var dags att åka.

Vi körde därifrån runt 20.00 tiden, eftersom förbandet med nån från idol "yla" innan som vi inte var intresserade utav. Eftersom jag körde kom vi i rättan tid till när mina barndoms idoler börja spela. 

Jag ångrar INTE denna konsert, den var magiskt bra. Ni som missat, ni har missat något helt fantastisk bra konsert med Gessle o gänget. 
Alla samlades och åkte in till tälje och sedan var jag chaffis..
Åh vilken konsert.. Underbar!! 
Konserten spelades på Tele2 Arena..

Söndag: Har idag sovit och haft/ har grymt ont. Men helgen har varit den bästa.. Idag tog vi barnen och åt en middag på "Barolo".
Regnet hängde i luften och vi hann precis äta o betala innan vi drog hem. 
Och nu sitter jag och halvslumrar i soffan. 

Tuff helg med smärtor men ändå var de värt det.. 
JÄÄÄSP!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar