måndag 14 februari 2011

Så hjärtligt

Alla hjärtans dag i all ära. Man ger dem man älskar fina gåvor och några kanske friar till sin käraste. Tycker det är sött och gulligt. Här har jag dekorerat med hjärtformade ballonger dagen till ära, bakat en söt hjärtformad "kärlekmums-kaka" och vi har ätit en god middag. Fått fina gåvor och blomster.
Men ändå är den här dagen rätt sorgsen eftersom min lillebror valde att lämna jordelivet denna dag för 5 år sedan. Usch, jag minns det hemska samtalet och hur arg jag då blev och kastade iväg telefonen så den gick sönder.
Man undrade varför och man undrar fortfarande varför???. "Du fattas mig lillebror".

Halv elva kom pappa och hämtade mig och följde med mig till sjukhuset..(kan fortfarande inte köra bil själv för det gör alldeles för ont för det).
"Dr Gabor" gjorde ultraljud och kände och klämde och tog beslutet att operera så fort som möjligt. Så det blir en operation redan nu på onsdag, om 2 dagar alltså..
Har varit ömsom irriterad, sentimental, ledsen, arg och med en nådig smärta efter att läkaren har känt och klämt.
Gissar att natten kommer vara jobbig med tanke på smärtan och alla tankar som kommer smygande.
Skulle behöva skrika ut min vrede, slå nån på käften, gråta ut mot nåns axel, en tröstande kram och kanske älska vilt och passionerat.
Ställer du upp på något av följande?
Smakar på ordet "Alla Hjärtans Dag"  och tycker det smakar fruktansvärt illa i år. Bläääääääää!!

Nu tänker jag titta på "Money never sleeps" hoppas den är bra eller helst att jag somnar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar