onsdag 28 mars 2012

Mina klantigheter!!

Nattblogg, ja de kan man kanske undra varför. Men jag kan inte sova pga otroliga smärtor i magen och ryggen. Trött så in i helvete är jag också. Förstår mig inte på tröttheten faktiskt. Somnade kl 18.00 och vaknade strax innan 01.00 pga magont. Sov länge även i morse så att jag missade provtagningen. Jag får ta provtagningen på torsdag.
Sov hela bilresan hem från Åre också, så vart i sjutton kommer tröttheten ifrån.
Idag var jag till Weda blommor och beställde gravblommor och blommor som man lägger på kistan. Den 4/4 är det begravning utav min morfar. Älskade morfar.
När vi var klara så skulle jag lägga en grej i bakluckan på bilen och tror ni inte att jag slänger ner bil-nycklarna i bakluckan också. Hur är det möjligt, de har aldrig hänt mig förut. Är det denna trötthet som gör mig helt koko? Hur som helst så fick jag stå är som en byfåne. Mitt hjärta jobbade på andra sidan Stockholm o de skulle ett bra tag innan han kunde hämta en reservnyckel som givetvis låg hemma. Som tur hade jag några ören löst så jag och Julle kunde ta taxi hem.
Så otroligt dumt, så otroligt klantigt. Jag som hade en hel del ärenden att fixa idag, så som FK och banken. Men ingenting av de blev gjort. Jag blir galen, alltid har jag otur, vad det än gäller. Min mobil har också kajkat ur. Ibland hör folk inte ens vad jag säger eller så funkar ingenting.
Har beställt en ny som ska komma innan fredag.
Dricker en latte mitt i natten, nyttigt och bra när man har ont.. NOT!!
Här har ni min urfåniga tabbe, en bil med nycklar i bakluckan.. haha.. Ja va fan ska man säga?!

Vi backar bandet och återgår till Åre tycker jag. På torsdagen var det ingen som åkte utan vi satt och hängde på Holiday Club halva dagen tills vi fick våra nycklar till storstugan.

 Njöt av några lattar och spana in folket. Sedan drog vi till Ica och handlade lite käk och därefter upp till stugan, där jag slängde mig i säng pga tröttheten givetvis.
Så här såg det ut utanför dörren från våran stuga.. Grått och trist, för vi hade en otroligt otur med vädret.. De töa och regnade och stormbyar till o från.

En av kvällarna så förlängde jag Julias hår, eftersom hon tjatat så i åratal. Nu fick jag tag på en sådan där sak som man fäster fast hårslingor med för 300 kr. Och jag fick klarade av de där riktigt bra måste jag säga. Hur som helst så somnade Reijo på soffan, vilket inte var så bra.. När Julias hår blev klart var de några slingor kvar och Edwin, Rebecca och jag fick en snilleblixt. Reijo som sov sött där på soffan fick en blond lång fin slinga som vi brände fast med den där apparaten och de är vax som man smälter och trycker fast. så här såg det ut ;-)
Ser ni den fina slingan.. haha.. tyckte han såg tjusig ut. hihi..
Här försöker han slita bort slingan, men det går inte.. sitter stenhårt fast.. haha, han fick helt enkelt klippa bort den. Synd för han var lite lik Roger Pontare. hahahaaa!! Undrar om jag får sparken nu? haha!!
Så kan det gå om man somnar förtidigt..haha!!!

På morgonkvisten blev jag bjuden på en varm kopp choklad av lilla Marcuz.. Ja, de var ju verkligen en liten kopp choklad.. Hehe..

Ne, nu blir det sängen, måste försöka sova eller i alla fall vila bort värken. Så jävla hopplöst det här.
PS: Marita ring mig!! Ditt nr är förlorat pga av min telefon har nån form av ADHD.

Puss o kram ska upp m en timme drygt med barn som ska till plugget. Mer Åre får ni sen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar