torsdag 20 maj 2010

Livet som levs

Just nu är det mycket som händer.
Det är sommar, det är sol, det är LIVET som LEVS.
Gör du detsamma, vettja!
Mycket sol(jag fick som jag ville), grill, vin, spring och lek i det uuuunderbara jäkla vädret!
Kvalitetstid med mina nära och kära.
Lovely.
Var iväg till Farsta med Billy igår pga hans ev cysta i benet. De gjorde en ny röntken och så ska bilderna jämnföras mellan röntkenbilderna från Sälen och nu, för att se om det blivit några förändringar.
Var ner på stan en sväng och kollade lite på semesterresor igår också.
Vid 18.00 tiden igår så klantade Billy till det och ramlade på något vis över en planka med 2 spikar i och han fick en jättedjupt sår strax under knät. Det var bara att sätta sig på akuten i 5 timmar innan det blev sytt med 7 stygn.

Idag har jag varit iväg med Alexsandra till min läkare och min bebis har tyvärr med största sannolikhet fått samma sjukdom som mig. Endometrios. Det största helvetet på jorden. Sedan så visar det sig att på mig har det börjat bildas cystor igen. Så fort går det alltså för mig att få nya cystor efter en operation. Min läkare vill absolut att jag ska komma på måndag nästa vecka igen och så diskuteras det att jag ska sättas in på Proverabehandling igen och östrogenplåster. Varför?? varför går det så fort att bilda nya äcklig cystor för?? Jävla helvetes skit!!!!!!
Jag som vill njuta av sommaren utan att leva på värktabletter, kunna spontant ta ett glas vin till maten och njuta av livet. Hoppas för fäään att Proverabehandlingen funkar denna gång.
Nog ordat om Endometrios för idag.

Jag och Marre tog våra ungar och åkte iväg till Skärholmen och handlade kläder till Billy och Marcuz inför helgens alla tillställningar vi ska på. Köpte även en jättefin klänning till mig som jag inte provade, dum som jag var.. Nu visade det sig att den var för liten över brösten. Så jag får åka och byta den i morgon.
Sedan blev det grillning med Marre och hennes kids.
Tog en del fina bilder på Marcuz när han blåste såpbubblor i eftermiddags.
I morgon är det lika smockat schema igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar