måndag 24 maj 2010

Lite tankar bara

Jag ligger och tänker på allt som vidrör, berör, snuddar och försvinner innan jag hunnit se. Det finns så mycket jag önskar jag hade sagt, gjort och sett.

Det finns en önskan om hur jag vill ändra på hur jag agerar ibland och hur jag vill förändra andras synsett. Hur allt som är komplicerat faktiskt borde vara lätt. Hur vi omedvetet sårar när vi känner någonstans att vi kan låta bli. När vi ska låta våra arga känslor vila och försöka lyssna och förstå, att sakna någon och låta den gå. Våga berätta om vad som tynger en och släppa sin gard. Finna trygghet och ro och personer som uppmuntrar istället för de som förminskar en. Att glädjas för andras skull. Vara snälla mot varandra.

Ligger här och funderar på min pappa, i morgon är det cellgiftsbehandling igen och man oroar sig hur det ska bli den här veckan. Pappa får det tuffare och tuffare för varje cellgiftsbehandling han gör nu. Det är jobbigt, det är ledsamt och man känner sig som världens största lögnare när man försöker ge tröstande ord så som: det blir bra, det kommer gå bra. Men vad fan vet jag om det? Jag vet ingenting, absolut ingenting. Jag hoppas, hoppas och hoppas att det ska bli bra. Men jag hoppas iallafall att pappa känner sig lite bättre över att jag finns där om han bara så behöver en kram till hjälp att komma till sjukhus mm. För det är klart jag vill följa med för han är ju min pappa.
Jag älskar dig pappa!! <3

Idag var jag till min läkare igen och har nu fått en behandlig som jag ska ha i 3-6 månader. Det är inte helt 100% att jag klarar av den eftersom det är mycket biverkningar av den här medicinen. Iallafall är en av dem att man kan bilda mer cystor, låter ju riktigt galet ju eftersom jag tycker jag har tillräckligt med cystor innan. Och jag hade hoppats att bli av med dessa. Iallafall måste jag börja med någon sorts spruta också en gång i veckan, i 4 veckor framöver.
Jag vet inte men jag känner mig lite skeptisk till det här och känner mig mest som en labråtta. Men jag provar iallafall. Det kanske fungerar trots allt.

Billy då. Lillgrabben har varit hos läkaren idag han med och fått antibiotika mot infektion i sitt sydda ben. Så nu ska väl han bli bättre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar