onsdag 25 november 2009

Blödigt inlägg

Jag har inte skrivit något riktat till någon specifik person.
Men jag känner att det är läge för det nu.
Lite kort och koncist bara.
Inga långa föredrag inte.
Och även om jag idag sa det klart och tydligt till dig,
måste jag skriva något här med känner jag.
Jag är så jäkla tacksam och glad för att jag åter har dig i mitt liv.
Vi har känt varandra i 100 år och jag hoppas det blir ytterligare ett par hundra.
Du är en riktig stöttepelare och en gedigen vän.
2009 började inte så jäkla bra för min del.
Det har hänt en hel del gruvliga saker som jag inte trodde skulle hända.
Så som sjukdomar, skiljsmässa mm. mm.
I slutet av oktober när jag väntade provsvar, hade otroliga smärtor i magen
så gick du in i mitt liv och tog tag i mig, jag var helt avskärmad,
i chock och väldigt, väldigt nere. Du liksom slet tag i mig utan att lyssna
på mina protester, du tvingade mig till läkare, du tvingade mig att äta,
du lyssnade och tröstade mig när det var som värst och jag fick absolut inte arbeta för dig.
Du bråkade aldrig med mig, det gör du inte nu heller..
Detta gav mig en trygghet, detta handlar inte om sex/samliv/äktenskap utan en stor trygghet
att vända mig till när det var/är tungt.
I går morse kom nästa dråpslag om pappa, då kände jag att jag bara ville ge upp.
Det finns människor i min närhet som betyder så mycket och det är först min familj
och nära vänner. Sedan finns de dom som jag inte orkar lägga någon större vikt på
för tillfället, dessa sopar jag under mattan eftersom energin inte räcker till där.
Jag behövs för min familj och jag måste orka med mitt eget nu..
Men jag får absolut inte ge upp.
Det ligger inte riktigt i min natur heller,
men de få gångerna då jag verkligen inte orkat vara stark, som nu..
Då jag behöver gråta och bete mig har jag känt att jag kan vända mig till dig.
Lycklig för att jag har såna underbara vänner.
Du är en av dom och jag är sjuuuuukt nöjd över det! :D
Du ska veta att jag finns här för dig precis som du funnits här för mig.
Det behöver inte vara något speciellt,
det kan vara absolut ingenting, viktigt/oviktigt - spelar ingen roll!
Jag finns här för dig.
Tack, Reijo!!
Jag vet att du läser min blogg :)
Och alla er andra med.
Tusen tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar