torsdag 1 januari 2015

Tillbakablick på 2014

I år har jag ingen lust med tillbakablickar, varför skriva om att mina fysiska förutsättningar har blivit sämre? Att den psykiska påfrestningen av det har blivit så tung att jag i stort sätt gett upp!!
Den diagnosen som golvade mig totalt!!
Operation?? Nej Tack!! Jag har gett upp och fullt medveten om konsekvenserna av MITT val!! Ingen har egentligen någon inblick i min nya "Diagnos och vad den innebär".. Och jag orkar inte ens GE min Familj detaljerna.. Varför gör jag så är för att jag VILL INTE prata om det längre.. 

Ända bästa var Madrid, Turkiet och Kap Verde.
För att inte tala om bröllopet, året lyckligaste dag. 
Och de lilla nytillskottet "Joeline" vårt minsta barnbarn. 
Härliga småglimtar har året även alltså bjudit på ändå.. Och ett till är flytten från "Villa Ville Kulla" i Södertälje till "La Viva Villa"
Och jag har valt bort vänner/så kallade vänner ur mitt liv pga deras vardag blev "min". Den orken tog slut när jag insåg att mycket bekymmer lades på mina axlar. Märkte att jag blev utnyttjad pga de själva inte orka med sitt familjeliv. Dom vill jag inte ha in i mitt vardag igen. Inte nån av dem! 
Men "Nya stjärnskott" har kommit in i mitt liv oxå. Som tex "Carola" 
Hon har hjälpt mig att skapa trivsel i ett nytt liv efter flytten. 

En vän gick bort på den 21 November och en kommande begravning den 8 januari.. 30 års vänskap. Den sista tiden stötta han mig i kommande rättegångar och falska vänskapsband.. Så gick du bort Petri. Kommer på begravningen för ett sista farväl. 

Julen har inte ALLS funnits i känsla i år. Älskar "Julen" men tog igenom mig den ändå..
Även Nyåret tog jag mig igenom med brutal smärta och god min. 
Min känsla för Nyår har aldrig varit rolig, men gjorde en reäl ansträngning för stämningen skull..

Nu är min önskan att 2015 ska komma och gå i KÄRLEKENS TECKEN.. 
Gott Nytt slut och nu börjar vi på ett nytt kapitel i våra liv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar