lördag 17 januari 2015

Fredagsmyset

Fredagsmys börjar egentligen när "Musse" kommer hem. Och duktig som han är la han in "Entrecotebit" i gryta och lät de koka i ugnen i "rödvin" tills det blev alldeles mört och saftigt. Sånt mört kött har jag mycket lättare att äta.
En kock har vita kläder, precis som målaren men läkare har med vita kläder som målaren, men läkare klarar han inte av..
Tände ljus för stämningens skull, väldigt mysigt med levande ljus.
Middagen var delikat och perfekt för min mage, ett stort plus där..

Satt och vela om jag skulle ta mitt härliga bubbelbad med helrenovering på mitt SPA och RELAX som egoistiskt BARA är mitt lilla paradis.
Fyllde upp bubbelbadet och med lite badsalt och en badbomb. Tvätta ansiktet och en ansiktsmask. 
Decléor är ett riktigt bra märke (mitt tycke i varje fall). 

Raka benen och lite andra ställen som under armarna typ. Kan ni tänka er tjejer med massa hår under armarna? 
-Jag kan det inte alls..
Sedan kör vi "fossingarna" rena och lena.. Börjar med att skrubba dem rena.
Skrubbar dem med en fotborste. Så de blir riktigt rena.
Sedan filar vi "fossingarna" också så nu är de riktigt lena och rena.

Njuter av denna stund med ansiktsmask och känna sig ren, och bubbel i karet. 
Sedan dags för att skrubba in kroppen och knoppen. Knoppen fick bara en schamponering och balsamering idag.
Skrubba in kroppen med väldoftande "shower" och känn huden bli riktigt ren.
Sedan kör jag då och då en superbra "Shower oil" som jag gnuggar in med en mjuk borste över kroppen (ej i ansiktet).

Sedan sköljer jag av mig från topp till tå och virrar in håret i en handduk. 
Smörjer in "fossingarna" med foot lotion och smörjer in detta kroppsserum "BIOEFFECT" efter ren kropp.

Rengör bubbelbadet efter mig så det är fräscht tills nästa gång de ska användas.
Släcker lampan, och låter fläkten gå på ett tag så all ånga och fukt går bort.
Rent, fint och prydligt med tända ljus som får brinna ut..
Efter rengjort ansikte smörjer man in sig med detta ansikts serum från "BIOEFFECT" det är det enda du behöver inför natten. Och så ett par sköna trosor av "Viktoria Secret" som är världsklass bäst på sköna underkläder.
Sedan så kurrar man ihop sig i sitt mysiga sovrummet för att titta på sitt favoritprogram.. 
Detta är mys för mig och min älskling har sin bastu som han älskar..
Min fredag, med god mat, härligt bad och slumrande framför tv:n i vårt romantiska sovrum. 

Puss och Kram på Er!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar