söndag 18 januari 2015

Helgen droppar mot sitt slut

Igår var en lördag, precis som vilken lördag som helst förutom att gubben gjort alldeles för goda maträtter denna helg och tillslut pallar inte min mage med.

Och jag försvinner in i en dimmig värld av smärta och vill bara vara för mig själv och slicka mina sår. För de hjälper inte att tala om att jag har ont, de gör inte mindre ont ändå. De finns 3, TRE st läkare i hela Sverige som kan operera denna åkomma  jag fått.. Tre stycken? Vart står jag i den turordningen? Spricker min tarm så är det inte mycket speltid kvar. 
Detta år ska jag inte låta gå till spillo av smärtor.. detta år 2015 ska jag med på roliga aktiviteter. Tänker inte släppa in personer med dåliga "Energier" i mitt liv igen, de för inget gott med sig alls. Tar mig an mina fina vänner som ger "Positiv energi". Många gånger man har haft dåligt samvete pga att man måste ställa in något pga smärtor.. Men 2015 ska uppfyllas av glädje, kärlek, vin och sång :-) ska dansa mig igenom 2015.. 

Så som de här: Oroa dig inte över dom som hugger dig i ryggen. Det är människor som gör sitt bästa att hitta fel i ditt liv istället för att fixa felen i deras. De kanske vore bra att du pröva på det, eller hur? Istället för att vara en "Stalker" på min blogg och avundas allt VI gör!!

Även om man inte mår bra så mår man inte bättre av att inte bry sig om sig själv. 

Har tagit in lite utav våren i huset.. Tulpaner, förr tyckte jag tulpaner var gräsligt fula blommor. Men de gör jag inte längre. 


Idag låter jag det sista bara stå på byrån med julmuggar tills imorgon. Har noll energi till detta idag. 
Mat vill jag inte heller ha. Får bara mer smärta. För mycket av det goda denna helg.. 
Haft en tuff natt pga detta, så nån mat vill jag inte ha mer!! :-( 

Ha det bäst denna söndagskväll..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar