fredag 9 januari 2015

Till Minne av Petri

Vaknade upp idag och de var en usel dag, krampanfall efter krampanfall i magen. Kramphämmande, smärtstillande och de hjälper inte.. 
Gav inte upp, jag gjorde mig i ordning och på med kläderna. Sedan åkte vi iväg till  min "vän" Petri Djurenvalls sista farväl.. 
Begravningsceremonin var mycket, mycket fin och många vänner som kom, familjen och släkten. 
Många minnen sköljde över mig och smärtan var inte måttlig. Tänker och gör det än.. Tänker att det är 30 år vi känt varann. Jag var 14 år då och du 16 år. Vi träffades bland gänget med Jimmy, Aydin mfl. De var bus, de var lek, lite tonårskärlek, lite flirt och skratt som tårar. Många minnen, glada minnen. De ljuva 80 talet. Då var allt så lätt, inga krav el måsten, för då var vi unga allihop. 
Åren spang iväg och alla försvann hit som dit.. Vi blev vuxna, de hände tråkigheter så som roliga saker. Vi har under alla år stött på varann på krogen som på stan. Vi har pratat och skrattat och vi har minst sagt pratat gamla minnen om de "Glada 80-talet" då allt var så jävla lekande lätt!! 
Nu satt jag där och mindes, någon tog min hand och tårarna brände och titta på handbuketten och den finska flaggan, vi fick av din mor <3

Ena buketten fick finska band, den andra fick AIK:s band.. 
Man titta upp och och där i den kistan låg du, ska de vara så? Neeeej!! Prästen prata om ondska och våld.. Ja, de har du och jag med talat om.. Mång än gång..

Havet av blommor och finska flaggor lades på din kista.. Din bror Harri och Pia på bilden ovan. Vi omfamnade varann länge du och jag Pia och även Harri.. Du viska till mig när vi höll om varann.. Du viska bevarar jag själv, men det är så svårt att förstå varför? <3  och många tankar har gått under dagen. Pia och Harri tänker på ER, föräldrar och varje vän du har. De är djupt sorgligt.








Sov Gott Petri <3 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar