torsdag 8 september 2011

Usel uppdatering

Hej alla mina vänner!!
Har varit urusel på att uppdatera bloggen men jag har haft fullt upp med min sjuka pappa. Pappa har piggnat till efter den otroligt jobbiga och tuffa 2 veckorna. Har liksom bott där i närmare 2 veckor. Har sköt om pappa i allt, allt från att torka spyer, klä honom till att ge smärtstillande från morfinpumpen. det har varit 24 timmars passning utav honom. Men för mig är det en självklarhet att hjälpa min stackars pappa. De var cellgifterna som bröt ner honom på detta viset. Nu kommer han få mer cellgifter eftersom hans stackars kropp är för svag för det.
Nu har pappa piggat på sig så pass att han klarar det mesta själv och så är han absolut inte lika förvirrad.

Under dessa två veckor har allt bara blivit för mycket eller för lite.. Har fått alldeles för lite av sömn eftersom det har varit vaken nätter med pappa. Sedan tar ju allt detta psykiskt på en också. Dessa veckor var som en skräckfilm om man kan uttrycka sig så.
Jag har därför inte orkat slå på datorn ens för så fort jag sitter mer en 5 min så somnar jag. Var till kurator inom pallaktiva vården igår. Enligt henne har jag kört mig själv rakt in i väggen, men fick även mycket beröm över hur hjälpsam jag är. Hon sa att eftersom hon arbetar inom pallaktiva vården så ser hon o pratar mycket med patienterna och jag är en extremt hjälpsam dotter för både min mor och min far. De flesta barn hjälper inte till 24 timmar om dygnet utan de kommer kanske förbi några timmar under helgen. OJ, detta är otroligt men så är det tydligen.. Men aldrig att jag skulle kunna göra så när det krisar för min älskade pappa. Jag vill själv vara med pappa, men samtidigt vill man vara med sin familj därhemma också. Man missar mycket med barnen och allt som händer där hemma och de blev jag med nere för under resans gång.
Nu sa kuratorn att jag måste vila, vila, vila och framför allt SOVA!!
Men de går ju inte alltid eftersom då får jag dåligt samvete för att man inte gör någon nytta här hemma och banen måste till skolan mm mm.. Men måste försöka varva ner innan jag kraschar totalt.. FAN!!

Inte nog med att jag har stor sömnbrist och lider av stor stress så har jag fått svar på röntgen, vilket visar att jag utvidgande tunntarmar och även en vätskeansamling i tunntarmen där det sedan har vuxit ihop med bukväggen. Idag har jag varit inlagd halvdag och de har gjort röntgen av tarmarna, tömt tarmarna, blodprover o ultraljud. Så blir det även en ny operation av det hela. Men inte än pga pappa, jag behövs hos pappa och känner att jag inte pallar en ny operation i detta läge. Även min läkare att jag måste må bra innan också och han förstod mig helt o fullt. Men blir det frågan om något akut så blir det akut, då har jag inget att välja på.

Och som ni vet har vi ju fått en till go familjemedlem som nu har fått namnet "Trassel". Trassel är 10 veckor nu och är helt rumsren, visst är det otroligt? Han är så förbaskat söt den lille gulliga vovven.
Idag fick han träffa sin nya kompis "Tiger" för första gången, men "Tiger" han är riktigt stor i jämnförelse med "Trassel"
Nu ska jag faktiskt ta en tallrik cornflakes med mjölk och sedan sova. Sitter och somnar här. Mår illa också, fy bubblan..
Tigers Matte får en puss..hehe.. Smack

Gos med Alex

Min älskade pappa från julafton <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar