söndag 6 juni 2010

Nacionalan dan

Idag är det Sveriges Nationaldag, det firar vi med buller å bång! ärligt talat; vilket jävla skämt!! Denna dagen har varit röd i 5 ynka år och varför- dom har väl till och med satt lag på att man inte får sjunga "du gamla du fria" på skolavslutningar?(idiotiskt) detta är bara ännu en anledning för oss svenskar att supa oss fulla, som med alla våra helgdagar. Ska dock inte klaga för det är döskönt att vara ledig.

Behöver väl inte göra någon vidare utpräglande redogörelse om vad jag sysslat med i helgen. Idag körde vi ut till den mest fantastiska ställe här i Tälje. Torekällberget som vi satte kurs mot var mejslad för nationaldagen. Helt overkligt. Vem behöver utlandssemester när man har det bästa bara runt hörnet?
Strosade runt i en och en halvtimma tillsammans med 200 svettiga människor med Foppatofflor - seriöst, när ska de dö ut?









Och det här ni det är verkligen svensk sommarmat för just den 6 juni.

Igår var jag och Johanna på Teljes Salonger och partade med pamp och ståt, gjorde en storstilad entré (ovanligt). Sportade kvällen och den sommarljumma natten till ära en SVART miniblåsa och rosa läppar.

När kvällen led mot sitt slut och stjärnor föll - flickor grät, folk hade stadgat sig för ett 5 i 3 ragg och jag, Johanna och 2 till red iväg i en blå racer och mejade ner en stackars grävling vid Dammskär. Lämnade av Stefan mfl där.
Är seg och alldeles matt nu . Det är när man gör de mest spontana grejerna som man känner att man lever!

Ska berätta om EN MYCKET ROLIG SEKVENS (ordförrådet går det ingen nöd på i alla fall...) som ägde rum i lördags... Imorgon! Nu känner jag att jag slaktar mina historier istället för att bära upp dem.

Solsting + Noll sömn + Övertrötthet + Eufori = Kollaps. Så kollapsat läge att jag på fullaste allvar skrev kallops först.
Allt är en gryta.







I fredags var det som sagt min kompis son som tog studenten och Lina-Måleri's praktikant och nu blivande lärling. Ett stort GRATTIS till Anders.



Kvällen fortsatte med god mat och alldeles för mycket drickbart på Ceasars..

Stort grattis Sverige på födelsedagen!
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar