måndag 19 oktober 2015

Skogsmullen Lotta på Hajk

Måndag morgon, kramper men fick ej ta mediciner. Och tur var det att Lotta o Jonny med skulle ta prover denna dag oxå..
Hade sovit ynka 3 timmar pga att min sin blev kidnappad och bestulen på mobil och plånbok. 
Och självfallet i var han Södertälje, på väg hem.

Lotta kom vid kvart i åtta på morgonen då för att proverna skulle vara inlämnade senast kl 10.00 o vi åkte mot  Huddinge provmottagning. 
Jonny var in först, sen Lotta och därefter Lotta.. Haha..


Sedan så bor hon ju i Rönninge o jag har letat efter Rönnbär o i Rönninge så fanns de. Så vi dumpa hennes gubbe hemma o hemma hos dem.. (Länge sedan jag åkte "Volvo" minsann.. Här stenad till trötthet efter 9 rör med blod. Så jäkla trött jag blev. Och blodgivare får jag inte bli.. Pga att jag har lätt för att svimma)..
Plåta lite på hennes pynt utanför.. Medan hon jaga hund som bajjat på sig...
Hahaha.. OBS detta är chokladmousse och ingen hundbajs..


Så ut på "Hajk" med Lotta.. 


Hajk Lotta hitta "Ciggarer", men inbilla dig inte "HajkLotta" att jag ska röka de där... Haha!!
Och lite annat smått och gott som Lotta plocka ihop, som en riktig "Skogsmulle" o herregud så vi skrattade.. 
Här hitta hon Rönnbären.. Yeees!!
Efter vi hade hajkat  klart så äkte vi in till Tumba och fikade men först toabesök..

Tog en vilopaus Medan "Lotta" vänta på köpcentrumets "vaktmästare" då vi larmat om att få en sax. Ja, Lotta behövde klippas, de satt fast.. Hahaha!!
Blev leverpastejsmacka och en vanlig kaffe istället för caramellatte.
Tillslut var jag så slut att jag sa till Lotta att jag var så trött o ont. Så vi gick in på Ica o handla de viktigaste. Vi köpte ljus med pant.. Inte alla gånger man får pant på det.
Sedan rulla jag och Lotta hemåt..
Hej då Lotta!! 

Lämna inte mig säger en sorgsen Lotta!!

LottaKåren avslutar denna underbara dag. 
Och utav rönnbär, o blader fick jag två stakar.. Med höstpyssel, blev det två st.
Ett fat av hjärtform köpt dagen innan av min make. Blev denna så här..

Den står prydligt o fint i vardagsrummet nu.. Och de räckte till en i köket med.


Se Lotta de blev väl tjusigt va? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar