lördag 3 oktober 2015

Bara himla massa otur..


Denna lördag var inte min dag. Inte alls för fem öre.. 
Trött som få vaknade jag och drack mitt underbara morgonkaffe X3. Men den började ju faktiskt bra, de gjorde den. Inte så mycket värk som dagen innan.
Fotade 4 st grejer som växer på tomten, 1 kan jag utav dessa 4och de är nypon. De 3 övriga är svampar. Men vet ej vad för svampar. Vet du?
Alla sov då jag vaknade runt sjutiden. Den där lugnet före stormen är go den.
Jag var klar innan någon började vakna till liv i "La Viva Villa" 
Har faktiskt klänning på mig.. Japp, de har jag. Älskar just den här färgerna Som jag kallar "Skogens höstfärger" till både smink o naglar och kläder. Gubbe o Marcuz kom upp. Så de blev lite frukost och även en sällskaps Kaffe med "Min Make".. Gubben skulle åka och inhandla  skyddskläder för ett stor bygge vid "Globen" (där han målade de som ska bli H&M) som skyddsskor och störtkruka var man tvungen att ha..
 - Jag skulle ner och byta en ögonskugga som jag redan tyvärr hade. Och tiggde 200kr för att inhandla strumpbyxor av lite varmare sort. Så jag åkte ner själv till byn med kvittot av ögonskuggan (som var oanvänd), och inhandlad dagen innan. 

På väg ned mot stan så börja den bra morgonen förvandlas till en molnande i magen, men inte så farligt ändå. DÅ!!
Väl på H&M fick jag ej byta färg på ögonskuggan som var helt oanvänd. Hon öppna förpackningen och kolla på ögonskuggan o såg att den var oanvänd. 
Men hon öppnar för att titta på skuggan. Men smink kundes ej återlämnas och när hon skulle stänga locket råka hon trycka sin nagel i skuggan och var då tvungen att ta den åter o jag fick en ny skugga trots allt. 
Strumpbyxor fanns inga av lite tjockare modell.
Så gick jag mot garaget för att åka hemåt..
Kramper smyger sig på och sitter i bilen ska börja backa ut, då hugger de till utav bara fan, som nån körde en kniv rakt in i buken på mig.. Jag tappa kopplingen och bilen hoppa till o skrapa upp lacken på framskärmen. Längsta körning jag haft., jag åkte o fick stanna osv. 
Snubblar in av smärta och tappa mobilen ner på klinkergolvet. 
Tog upp den och Skrek "Va fan" rätt ut. Och tog smärtstillande o la mig!! 

Sedan var de väl bara o använda sig utav gubbens störtkruka när jag stod upp el gick ut o rökte.. Haha!!
Och vem kommer inte hem med rosor?  Jo min son Billy <3  hur gulligt är inte det?


Tack min son "Älskar Dig Med" <3

Vilken DAG & KVÄLL!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar