lördag 18 april 2015

God Morgon!!

God Morgon! Morgonstund ger guld i mun. Vaknade av frossa och feber,  smärtor i buk o rygg. Gick upp kläde på mig mysbyxor, t-shirt och morgonrock och tog mediciner. Gick och la mig under duntäcket och filt. Där låg jag och huttra från klockan fem i morse. 
Klockan 05.50 ropa "Wayne" på mig så vi gick upp och tittade på tv, Barnkanalen förstås. 
Och jag tog mitt första morgonkaffe av 3.. Och iskallt utomhus, -1 grader kallt. 
Och kaffe nr 2.. Är här intagen. Utan mitt kaffe på morgonen skulle inge vilja träffa mig.. Humöret är på -000000,00.
La en ansiktsmask av märket "Rodial" 
Och blev helt svart i ansiktet, och söta "Wayne" sa att jag såg ut som en på hans dagis.. Haha, tokiga härliga unge.
Och "Wayne" tog sig oxå en ansiktsmask. Hihi.. 
Vem där? Kanske en bra ansiktsmask de där. Telia pappåse. 
Sen vakna gubben till och de blev frukost och Kaffe X3. 

Mjölk och rostade mackor ville Wayne" ha till frukost.. 
Och nu ska jag ta mitt osmickrande jag och måla lite, så jag ser någorlunda piggare ut. Är supertrött. Sen blir det en utflykt och titta på båtar vid någon hamn.. 
Hoppas inte smärtan är hemsk när vi kommer hem så jag orkar stryka lite tvätt och, byta sängkläder, och städa av lite lätt. Blev inget vare sig i torsdags el fredags.. Så då blir de bakläxa.
Den osminkade sanningen.. Nu ska jag spackla mig.
Läs de och tänk efter.. Idag el i morgon kommer sanningen.. Sanningen om lögnen.. E.W och S.W samt H.W.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar