onsdag 22 april 2015

Fuji Green Tea och Mita på besök

Hej alla läsare.. Igår sov jag i allra största delen av dagen/kvällen och natten. Kände mig nedstämd, trött på livet med dess värk som eskalerar.. Peta i maten (spytt i panna). Så kaffe och 2 ostmackor lite senare.. 
Frös och kände för ett bubbelbad även fast klockan var över 22.00. 
Valde "Fiji Green Tea" från "Body Shop".
Tänkte berätta lite "recensioner" om mina "härliga produkter" i mitt Relax och Spa, de jag tycker om och gillar, samt bilder förstås.
#FijiGreenTea

Fiji Green Tea släpptes 24 mars och jag har hunnit prova produkterna minst 2 gånger. 
Svårt att avgöra vilken produkt jag gillar bäst, men jag är väldigt nyfiken på "Body Sorbet som också finns i sortimentet (men den har jag tyvärr inte ännu). Förmodligen blir det väl Body Scrub jag kommer använda mest. Efter att jag provat badteét lät jag det torka i tekulan.
Blir som en rumsdoft och känns väldigt fräsch. 

Fuji Green Tea "Body Scrub"
Perfekt för torr hud då den inte är hård mot huden. Jelly-ish konsistens och jag gillar den här väldigt mycket. Känns mer som en lätt exfolierande duschgel.

Fuji Green Tea "Body Butter" 
Lätt vispad kroppskräm med lite, lite tjockare konsistens. Den har en tint av grön färg. 

Fuji Green Tea "Eau Green Tea"
En frisk, men inte allt för stark doft, som håller väldigt länge. Jag sprayade på den en kväll och nästa morgon kände jag fortfarande den svagt på handleden.
Fuji Green Tea "Bath Influser och Bath Tea"
Ett komplement till badteét för att låta teét stå och dra i badkaret. Inget som är nödvändigt, men det håller teét på plats och du slipper ingredienser som flyter omkring. Perfekt om du bara vill färg och fräsch doft i vattnet. Fast en vanlig tekula går lika bra att använda. 
Bath Tea, bland ingredienserna finns löv av grönt té och basilika. Doftar väldigt mycket i burken, men ger mer en behagligare och mild doft i vattnet. Ger en svag gröngul färg till badet, inget som skummar eller ger en yta på huden.

Fuji Green Tea "Body Wash" 
En tvålfri mild rengöring för huden, mild och len. Behaglig doft, ej för stark och lämnar doften kvar efter rengöringen. 
Har inte hela serien än tyvärr.. Men får väl önska presentkort på "The Body Shop" när jag fyller år".. 
Som sagt hade jag sent bad igår, men underbart skönt när man är frusen. De vart 3 stegs peeling i ansiktet, kroppspeeling, insmörjning och bara njöt.









Sen var timmen sen och somnade i sängen till tv:n..

Vaknade av lika jävlig smärta som igår och spasmofenen var slut.. Vilket gör att smärtan inte hejdas ett skit om jag inte har den kramplösande medicinen.. 
Var på VC men smärtorna hejdades inte för det.. Var försent att ta dem..
Men kaffe belja jag i mig i vanlig ordning. 

Efter VC och Apoteket så träffa jag upp Marita i Centrum.. 
Gubben fixa middagen som puttra i gryta i flera timmar och blir mört och gott..
Satt och pratade och gubben min jaga mediciner som var slut överallt och på de fjärde Apoteket i Södertälje vart det bingo. Marita o jag prata om allt mellan himmel och helvete.. Haha..
Middag åt vi, men de fick räcka med lite grann.. Gör de ont, så pass att de blir värre så vill man ej ha, förresten går de inte. 
Marita åkte hem till sin mamma och vi titta på "Arga Snickarn och Robinson".
Drack mitt kaffe ute på trappen och vattna blommorna som faktiskt lever ännu.
Mysigt när det är mörkt ute med lyckor  tända. Ger stämning.. Åh önskar en modell stor till baksidan.. 
Och nu ni ska ni få veta nåt kul..
Jo, jag ska sova så God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar