söndag 27 april 2014

Helgen kom o gick.. Med sol förstås

Helgen är förbi och underbart väder med stor sol. I torsdags var jag och mamma och plantera blommor vid pappas och lillebrors gravplatser. 
Mer vårligt än ljung iallafall. Och lyktorna tog vi bort eftersom de inte får tändas ljus i dem under vår o sommar.
Blev en fika på "mångfaldens Hus" efteråt.

I fredags så var jag hemma och var riktigt "OFF" då de var "idioter" här och stal en moped på tomten. Nu hittades den på fredag morgon, men hela tiden är de här o ska sno något..
När gubben kom hem så blev de grillat och "Anders" som är anställd kom förbi och stanna kvar på grillat o några öl.
Fredag flöt förbi den också ändå.. Och jag somna inte förän kl 04.00 pga smärtor och tusen tankar.

Lördag var som fredag lika solig, gubben fixa med altanen och köpte nya stolar. 
Och gissa vad som hände sedan?
Jo, grilla igen.
Men jag frös som tusan.. Why? 
Söndag har gått i städa och röja här hemma. Gubben städa ordning föråddet som var upp o nervänt efter inbrottet natten till skärtorsdagen.
Och jag o ungarna städa inomhus. 
Och Marcuz planterade blommor i krukorna till altanen. 
Sedan var de ju de där med grilla då rå.. Ja, de blev grillat idag med.. Haha.., jag lovar i slutet av juli kommer jag rata grillat.. 
Dagens.. 
Ja så har min helg sett ut i stora drag.. Inget värre, el roligare har hänt. 
I morgon är de lite som måste göras, ner till FK o fylla i papper om..? Städa!! Haha.. Ja, just har blivit erbjuden de tidigare men tackat nej, men nu börjar de gå på reserverna och jag bör nog ta emot den hjälpen.. 
Nu så ska jag gå och sova mig lite då.. Zzzz!! 
Vi ses nog här i morgon.. 
Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar