fredag 27 september 2013

Shopping för inte en krona

Hej på er denna höstliga fredag.. Ruggig och kall.
I morse försov vi oss, vilket fick bli att grabbarna fick vara hemma.
Billy sågade ved under dagen. Jag stressa mig ner på stan sur som ättika pga FK har begärt in samma lapp 3 ggr och fått samma lapp 3 ggr, ändå blir de fel. Undrar om de är ett gäng från "Samhall" som jobbar där?!  Detta gjorde att jag inte gick nån utbetalning idag. Muntert när man hade tänkt åka till Skärholmen för o köpa höstjackor åt pojkarna som börjar tycka det är kallt ute nu. 

Möte upp min mamma som var bestämt efter att hon varit på öronmottagningen. 
Stressa ner med humöret i botten och med mig hade jag min dotter Julia med en väska tung som ett as. 
Fröken skulle ner till Småländska skogarna och studera trollen. Nä, hon ska ner och fira sin pojkvän som fyller år.
Ja grattis din gamle man där nere i de mörkaste skogarna. 
Mötte upp mamma som sagt och vi gick runt till "Ticket" och "Björks Resor" under funderingar så gick vi och åt "lunch" Kringlan. Mamma bjöd för jag var PANK pga "FK". Jag åt en ost och skinksallad o blev proppmätt. 
Efter så gick vi över till "Stadium" för jag tänkte kolla in jackor till "kidsen" som jag tänkte ev köpa när pengar trillar in på kontot. 
Men söta, Goa mamma köpte en varsin likadana jackor till pojkarna. 599kr samt 699kr st 
Ungarna gillade dem och de verkade vara på modet eftersom de mestadels var sådana jackor där i olika färger. Men jag valde svarta till dem båda. De fick även en varsin tröja och byxor samt vantar. Billy fick lite tjockare eftersom han kör moppe o de blir kallt om tassarna.
Och så vanliga finger vantar, de mörkgrå är Billys lite tjockare.
Tröjan och adidas byxorna han fick och satte på sig direkt. 
Marcuz fick byxor o tröja han med, i härlig blå färg. 
Efter shoppingrundan på "Stadium" för något över 1700kr så gick vi till fotobutiken på Kringlan och hämta ut foton som mamma har haft legat i kameran i många år. Lärde henne att hon kunde gå till fotobutiken o välja ut bilder man vill ha. Fanns fina bilder på pappa min ❤ Sen gick vi tillbaka till "Björks Resor" (kommer senare) för att sedan gå och ta en fika..
Men mätt som man var så var de omöjligt att få i dig hela, men Latten slank ner den. Och där satt vi o titta på bilderna från mammas kamera. Vilka minnen, kära fina minnen ❤ 
Fick en sån här fin också.. Mot bröstcancer fonden av mamma min. Och 2 st söta champagne glas ❤
Tack snälla mamma för allt jag fick idag ❤ De va inte lite heller ❤ 
Barnen vart nöjda o glada för de fina kläderna och de gilla jackorna som värmer gott ❤

Puss och kram från mig till dig Mamms ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar