söndag 2 augusti 2015

Seglat till Stockholm

Från Lördag till söndag så tog vi en tripp ut med båten. Egentligen skulle vi åkt på fredagen, men vädret var som vanligt "regn" vilket inte alls är något ovanligt!!
Lyckats ta mig ombord.. 

Nu åker vi mot Stockholm alla tokiga tokigheter.. Pride, Stockholm By Gummibåt och Stockholm Crusing!!


Kaptenen!!
Slussar för första gången för mig.. Så jag hoppa över till bryggan med en chockadmousse med grädde o satt där en stund. 



Dags för slussarna att öppna så vi kan åka vidare.. Skepp & Hoj!!


Yammi Yammi Yammi.. Jag tittar på medan Marcuz o gubben slussar o jag glufsar.



M/S Grynet slussa perfekt förbi slussarna.









Vinden vajar och härligt med sol, vind och vatten. Ja, jag har o varit skeptisk mot båt men nu vill jag inte byta till Husvagn igen.. Nej!! Båtlivet känns underbart, när vädret är på Topp!!
Marcuz är riktigt duktig till havs., han kan sin sak!! Lillproffs!!
I Stockholm med min prins och lillprinsen Marcuz..

KÄRLEKENS MÅNAD!! 




Stockholm By Gummi Båt, blev vi en aningen sen till.. Men men.. Sånt händer.
Pride missa vi totalt, men va gör de? Inget speciellt roligt med det.. Var på de för 2 år sedan, varken jag el Wifey, tyckte de var nån höjdare.. Däremot så gillar min kusin o Hans fru Pellan detta spektakel.. 
Ola har man sett på TV morgon program. Och måste säga att han är modig o vad jag förstår blir det en film om HIV. 
Tummen upp för det..
Vi gick o käka på en restaurang med ett riktigt gott käk. En restaurang som heter "The Meat" och rekomonderar starkt denna restaurang.. Så otroligt god mat att de smälte i mun. 
Mätt men kaffe sugen tog jag en "Waynes Coffee" och gubben gick in på en "Bar" träffa på en kompis. Medan jag o Marcuz kolla bilar.
Jag fota några bilar på Sthlm Crusing 






Och av en slump så logga jag in på FB o såg att "Wifey" var i stan.. Skicka ett meddelande o hon ringde upp. Vad händer.. Jo, vi står bara några meter ifrån varann .. Slumpen?? Gubben var kvar o jag o Marcus gick gatan fram några meter fram o där står Lasse och Johanna.. Wifey..!!!!
 Jag i seglarkläder och hon i raggarkläder, kändes väldigt udda må kag säga.. 
Sedan ringde gubbenoch undrade vart vi rymt.. Ja, lite längre ner på gatan bara.. Och han traska gatan ner och stod o babbla med Lasse..


"Bonde söker fru" såg vi åka Crusingen med sin Traktor...  Undra om han hitta sin bondmora? Haha..
Trött o övermättad så åkte vi till båten med taxi. 
Åt kräftor och de var Yammi det.. Första för i år. 


Sedan kröp vi till kojs, trötta som få.. Jääääsp!! 
Morgonkaffe ett måste, annars dör man ju..
Styr oss hemåt, med vind i seglen.

@ Bout is Home


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar