söndag 16 augusti 2015

Hemlösa

I helgen var "Billy" och 3 st av han kompisar ute och segla. Och stortjejen Alexsandra lånade huset för en överraskning kalas för sin allra bästa vän. Steffi som bor i Chile nu i 2 år, har kommit hem för några månader tillsammans med sin pojkvän..
Så de skulle grilla här och Alex hade samlat ihop några utav Steffis vänner. 
Så vi blev utkörda, utan båt och utan hem. Men jag hann med ett skönt bad innan. Och är så glad över att Alexsandra  fick träffa Steffi. Som hon längtat o saknat. Så klart man ställer upp då!
Natten var tuff med smärtor o feberfrossa och ingen alvedon hemma.. Grrr.. En infektion åter och ny behandling av antibiotika. Tidig lördags morgon åkte jag till Statoil och köpte alvedon, o frukost. Hem igen o ta alvedon o vardagliga morgonmediciner. 

Dagen innan, fredag var jag ute i solen tills jag kom på att jag inte får sola med den antibiotika kur jag äter.. S M A R T Not!!
Och var även fruktansvärt sugen på min älsklings "plankstek" o åt alldeles för mycket o visste exakt vad som skulle hända oxå.. Smärta Delux! Kött är bland de sämsta jag kan äta. O sedan blir jag så förstoppad att jag efter par dagar inte kan äta el dricka ordentligt.
Men farligt gott är det!! 

Lördagen åkte vi upp till Sthlm när Alex kom.. 
Och åt middag på en restaurang där väntetiden var en timme o kallt var det.. 
Stockholms stad.. Underbar stad..




I väntans tid, tillslut ringde restaurangen om att vi fått bord. 
Ja inget på menyn var tilltalande. En chansning som såg ut som en trafikolycka. 

Både efterrätt och huvudrätt va vidrigt!! 
Och både jag o Marcuz frös.. 


Och midnatts loppet surra omkring. 
Precis utanför var mållinjen.. 
Far och son och mina kärlekar.
Spring spring snabbt..
Jag o Marcuz åkte hem o gubben gick o träffs min kusin o fru.. Och krångla sig ur den stan var EJ de lättaste!!
Söndag kom och Julia o Jimmy kom och grilla med oss..
Julia hitta chipsskålen..


Och Julia hade gjort blåbärspaj..
Jättegod..!!
Senare på kvällen fick jag ett meddelanden utav Mona. Och hur sjukt var inte detta..? Då hon fått samtal om en  underskrift. Nåja, tillrättavisa henne med den riktiga Mona. Och de har pratat.. Såatt?? 
Så TA inga förhastade slutsatser!! 
Och vad ville DU med det? 
Riktigt bisarrt!! 

God natt!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar