söndag 9 augusti 2015

Båtliv och Gröna Lund

I fredags packa vi våra pinaler och åkte iväg med båten. Fint väder, betyder att man får ta tillvara på dom få dagarna denna sommar har att ge.

Förste kapten på båten denna helg..
Här är de båda far o son..



Så hör vackert var det strax innan vi la till i gästhamnen på "Ekerö" så fint de var denna solnedgång.





Naturen är vacker och vi grillade kött till middag.. Klockan blev sen innan middagen serverades.. 
Kom på att man kunde göra de större bordet inne i båten mindre.. 





Mätta o belåtna var klockan halv tolv på natten. Och de var dags att krypa till kojs. 
Trötta var vi allesammans och slockna som små ljus.. 
Lördag: 
God Morgon kaffe är gott, och ett måste varje morgon.
Och morgontrött samt smärtor.

Morrhoppa.. Sen iväg o få en dusch, skönt de va.. Precis vad jag behövde..
Servering på båten.. Red Bull till sonen, en öl till gubben o kaffe till mig.
Lite piggare o gladare..



Närmar oss Stockholm och där vi ska lägga till båten. 

Gick iväg o locka håret.. Och gjorde mig i ordning. Billy o jag smet iväg o köpte glass..

Gick iväg in till stan o för att äta något.. Stans äckligaste restaurang hamna vi på!!
Gubben min sa till att de var de sämsta han ätit!! 
Och de va de sämsta vi ätit!! Fy fan!!

Vi tog en taxi till "Gröna Lund" 
Vi gick till kryddhyllan o barnen åkte karuseller.. 
Fick en fin efterrätt där med kaffe till..

Jag o barnengick in i spökhuset, o jag var o blev livrädd..
Skräckslagen..
Tog en våffla, o allt jag åt denna dag blev alldeles för mycket.. Får man inte åka karusell så åt man för mycket istället..







Fint med alla lampor o karuseller som snurrar runt runt runt..

En kopia på en "ful jävel"!!
Ops darling ner med den i byxorna igen 
Gick in på Tyrol för jag frös så.. O gubben beställde in nån korvsnacks. Men gick inte äta en bit, redigt ont då!! 

Haha, du e knas darling!!

Och gissa vem som vann den här??
Ja inte jag i varje fall, jag vinner ALDRIG!! På sånt där!! Så klart var de gubben som vinner alltid!!
Klockan närma sig 23.00 o de stängdes..
Åkte flott hem!! Viva Las Vegas!!
Söndag: söndag så var de hemfärd.. 
Tidig morgon kl 05 
Somma om och gick upp vid 09.00 
Kaffe ett måste även på en båt!!
Vi börja resan hem runt 12.00 
Och stanna i Södertälje på Barolo och åt middag..

Sedan slussa vi hemåt.. 

En härlig helg med fint väder.. 
Puss o kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar