fredag 28 november 2014

Julkalendrar och myskväll med glögg

Julstress och Julpress..
Vet inte hur jag ska hinna med ALLT, orka med allt själv? Allt fix med "julkalendrar" (jättekul grej för både vuxna som tonåringar och barn).. 
I år är skillnaden på gubbens kalender, börja med "vuxenkalender" förra året.. 
Då var det mest olika "Julöl, glögg, nån vin och den begränsade upplagan av "Mackmyra vinter 2013" 
Eftersom de inte är en jättehit men "mörk öl" och julöl så är detta lagt åt sidan detta år. Denna kalender är mer efter hans eget tyck och smak. Fattas bara 3 st som är "beställningsvara" som kommer nästa vecka. Va kan de vara tro?
Detta är min mans "Julkalender" 2014
Pyssla ihop den igår..
Enkelt med påsar, förra året gjorde jag en utav kartong. Detta är smidigare. 
Resultatet blev så här..
Och min och Julias, samt ljuskalendern "Yankee Candee" är lite av allas men dock mest min ändå "ljusgalen" som jag är.. Dessa var och är lättast. Bara ställa upp på hyllorna.
På tal om Hyllorna så har min fina inredare gjort dem (Carola från den lilla röda stugan).
De ställdes upp idag.. Klart!!
I morgon ska "Grabbarnas" julkalender upp. 
Idag har jag verkligen "ONT" och orka inte få upp pojkarnas kalender. 
Men i morgon kommer dom upp och julpyntas ska göras..
Mitt humör sviktar upp o ner, ont i hela kroppen och mår kast pga slut på mina "Hormontabletter" är slut. Måste ringa om tid till läkaren på måndag.. AKUT!! Inte trott att man kunde må så här pga hormoner. 
Var med sonen på barnläkarmottagningen och de tog sån tid. 
Sen hem och vart så sent o köer i hela Telge.. Köpte V75 på gubbens order. 
Och bara för att komma dit tog det 30 min.. Mådde piss!! Åt middag, sedan fixa Marcuz fika med lussekatter, pepparkakor, glögg o kaffe. Gulligt gjort av Marcuz..

Sen slockna jag Zzzz!! Vakna med värk i hela kroppen.
Vaken än, dricker en kopp kaffe. Få smärtstillande att verka fortare.. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar