onsdag 12 november 2014

Hjälp mig rösta fram min lilla fina Lucia

Idag har jag varit fram och tillbaka med en bil som svaja hit o dit.. "Ett snabbt ärende" i vinglig bil.. Don't like it!! 2 bultar fattades på ena framdäcket, även var det lite luft i de byta däcken.. Riktigt läskigt i kurvorna.
Var samtidigt in på "Apoteket" för att hämta mediciner, o antibiotika igen.. Tror jag knaprar antibiotika en gång i månaden minst, fint immunförsvar man har.. NOT!! Efter kuren med antibiotika så ska jag snabbt iväg o ta infunsasprutan, får ju den gratis pga de dåliga immunförsvar man har.
Egentligen skulle "Carola" kommit men vi båda fick förhinder, så de får bli dejt på fredag istället.. En tjej jag ofta tänker på, så duktig men mår så dåligt.. Vi känner nog igen oss i varandra, på ett sätt men fast olika sjukdomar men ändå så lika. Underbar tjej är hon. Ser upp till henne verkligen. 
Här sitter jag vid mitt sminkbord för att sminka av mig.. Massa parfymer jag har framför mig. Och kom givetvis att tänka på "Carola"..
I nattens tankar.. 
Det går till en flicka, en flicka som ej är stor, hon är väldigt liten och behöver sin mammas bröst för att stilla sin tröst och hunger..
Lilla skruttan, mammas tröst vid sitt bröst o vyssas när du är ledsen.. Lilla knyte, som behöver kärlek, värme, mammas bröst och hjärta.. Älskade barn..
Fan jag har så ont att jag står o lipar!! Hänger över diskbänken och försöker ta stegen upp till övervåningen..Fan vad jag hatar kramperna när de blir så här intensiva.. Ett andetag gör ont..
Och ledsen, rullande tårar, de gör ont överallt.. 
På måndag måste jag samla krafter, krafter, styrka, mod för en stor rättegång.. Måste ORKA!! Vissa gör ju inte saken bättre till att finna orken, kraften alla känslor som kommer dyka upp bilderna av min son, allt blod.. Nä, helvete!! 
Jajamen här finns det muskler..
Vi ska kämpa oss igenom denna dag!! De GÖR vi!! Eller hur min "fina son"!!
Jag kämpar likt en varghona, gå inte in för långt i mitt revir!!
Pyssla lite idag.. 

Och gjorde ny konst av en billig kopia av "Marilyn Monroe" tycker den blev riktigt snygg.. De riktiga ser ni på fatet ovan..
Tänk om jag blir miljonär nu? Haha!!
Ska kravla mig upp till ovanvåningen sätta på tv:n o se om jag kan få sömn..
Herregud vilka kramper.. 
Överlever jag?  
Ja överlevde gjorde jag, för somnade o vakna upp nu..
Smärtstillande o kaffe till frukost får bli.. Konstigt att jag känner mig rätt pigg på 1 1/2 timmes sömn. Men kommer däcka igen efter medicinerna o kaffe. 
Marie skulle titta förbi idag.. En kär vän med sin son som ska till någon ögonläkare här i Tumba.. Älskade Marie, ner på stan orkar jag ej gå men ser gärna dig komma förbi..
Och mamma Maries dotter, en av mina bästa vänners dotter ska vara med i Årets Lucia.. Hjälp nu "Cecilia Sahlström" att röstas fram till årets lucia!!
Så gå in och lyssna på hennes sångröst..
Heja Cecilia och alla fina goa bloggvänner .. Från idag så kan ni börja "RÖSTA"  på denna söta "Sångfågel"..
Gå in på Länstidningen Södertälje och lyssna.. Rösta på min flicka här nu!! Min lilla "extradotter" 
Nr 4..  Direktlänk: http://lt.se/narakara/lucia/1.2716048-4-cecilia-sahlstrom.
Kan på något konstigt sätt inte kopiera länken men kopiera länken och lägg den i sökfältet så kommer du direkt till "Cecilia Sahlström" Hjälp henne uppfylla sin dröm,,
Så detta blev en blandning av tidiga timmens blogg runt 05.00 med sovpaus i 2 timmar. 
Så God Morgon På Er!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar