torsdag 7 augusti 2014

Waynes Coffee och besök av Wayne

Morgonstart var upp inatt och runt 05.00 då jag hade smärtor till förbannelse. 
Smärtstillande o lyckdes somna om vilket jag faktiskt inte trodde..
Gick upp kl 09.00 och barnen de sov som små nassar..
Igår köpte gubben en fiskebåt, som jag och min älskling ska åka ut med i helgen o se om vi hittar en mysig plats o ha lite mys som räkor, fanta & rosé 123.
 
Här fixar älskling och Marcuz till båt o motor.. 
Lite gos var dag, i morgon ska de på mys 
tillsammans medan jag och Marcuz ska spela minigolf. 
Sommarben, lite färg har jag allt fått.. 
Blommor i mitt fönster utanför mitt fönster.. 
Här slappar Elinore med sin mobil i högsta hugg. Ser ut att ha det rätt så bekvämt..

Var in till Slöddertälje idag med och tog en fika med "Sanna" bara så där helt apropå.. Och givetvis på "Waynes Coffee" mitt favorit hak nu mer, deras "Cafe Latte" med olika smaker är mumma det.. Just nu är favoriten "Caramellsmak"..

Så tjusig så i vackra nya naglar.. Mycket trevlig stund med Sanna. 
Vi köpte oss ett varsitt armband på "Ur & Penn" för hela 20 spänn..

Skulle ha hunnit med Åsa och Alex ute på Eklundsnäsbadet Camping, men hann inte det då "Advokat" ringde och boka upp genomgång av yrkande av skadestånd.. 
Jag som svor att inte återvänta till den gudsförgätna helveteshålan Södertälje på minst en vecka, men ett par lyckade aktieinvesteringar senare....... 
Genomgång om stora skadestånd hos advokaten hos polisen. 
På väg hem fick mitt tankkort tuppjuck o vägra funka på någon bensinmack. Kul kul.. Hade 30 kr i kontanter o fick några droppar bensin. När jag kom till Trosa så var Billy o Elinore där och hjälpte mig att styra sig in mot vagnhärad till OKQ8. 
----- km alltså ingen soppa i tanken men med -----km gick de i alla fall o köra till vagnhärad. Pjuh..
Vilket betyder att jag har tydligen spartank på 5 liter i bilen. 
Väl hemma tog jag mediciner, eftersom jag inte kör med mediciner i kroppen, inte de starka i varje fall..
La mig en stund o blev trött o höll på att somna. 
Men så var Rebecca här med familj och vi grillade o de var supertrevligt och "Wayne" hade mycket att kika på här ute. 
Gubben tände elgrillen, och de var riktigt gott idag med grillat..
Här är vår trevliga, sociala, busiga och roliga Svärson vi har..
Wayne var super duktig på att hjälpa till med grillningen och bar fram saker..
Här har vi brickan vi kan lägga köttet på säger "Waynis" och pekar så att "morfar" gör rätt. 
Här fixar Marcuz och Wayne mer att grilla.. Duktiga killar jag har..
"High Five" Wayne och Marcuz kirrade biffen galant. 
Nu är "Wayne" jättehungrig efter att ha slitit med morfar och Marcuz..
Mm.. Äntligen mat..





Pastasallad, grillat kött o korv, halloumi, potatissallad.. De var riktigt gott.. Åt lite för mycket av det och de får jag lida för nu :'( 
Kaffe och kaka, morfar gillar svampbob så morfar och Wayne åt svampbobare.
Sedan vaknade "Joeline" efter middag o fika. Svärsonen såg till att hon fick bytt blöja utav Julia och sedan var de bara för mamma "Rebecca" att tanka "sessan Joeline"..
Sedan var det min tur för gos och mys med lilla "prinsessan Joeline" 


Kan någon svara mig på varför man inte kan låta bli att pussa och sniffa bebis doft som en riktig magnet, de går bara inte låta bli. 
Musik sattes på och Wayne, Julia o Marcuz dansa både ute som inne.. Och Wayne körde typ "hårdrockar stilen" med att kasta ut saker (som typ rockstjärnor kastar ut tv-apparater mm ut genom hotell fönsterna), så gjorde denna lilla herre.. Haha.. Tokunge!!



Ja så går de till när man röjer upp "Mormor Lottas" kläder ur kartongen.. Man kan inte göra annat än att skratta åt hans hålligång..

Lilla "Joeline" får ny packning och visst är min lilla "jojje" söt?!! 
Wayne var med grabbarna och kollade på traktorer och grävmaskiner, vilket Wayne älskar.


Sedan sprang han över ängarna, fri som en fågel...

Billy och jag drog in till Ica i Trosa för han behövde lite komplitering inför morgondagen. 
Och jag köpte på mig några tidningar (tur är nog det för någon sömn verkar det inte bli för mig inatt med denna hemska smärta jag har)..!! 
Sitter just nu vid köksbordet och klockan är 03.28.. Jag sitter uppe själv dricker kaffe för att förhoppningsvis få smärtstillande att värka bättre.. Känns så jävligt o jobbigt de här nu.. 
Från och med NU slutar jag att äta grillad mat. Kan inte lida så här bara för att äta. Får börja äta mer mildare mat för min mage o ta näringsdrycker.. Folk har med kommenterat att jag gått ner ännu mer i vikt.. Märkte de själv idag oxå då jag satte på mig ett par shorts som jag fick av goda vänner på min födelsedag i maj, då satt de perfekt.. Nu är de riktigt förstora :-( 
Är så torr i munnen av all smärtmediciner så hoppas denna funkar..
Långt inlägg det här.. 
Dags att avsluta inlägget o bläddra i några tidningar o hoppas på att jag kan sova lite grann i varje fall..
Och vilket oväder vi har här, Oskar och Blixten och Reine verkar ha världskrig med varann här.. 
Apropå det hörde jag att man kan bli rik på att sälja fläktar, de finns väldigt mycket luft kvar i den.. 
Budet börjar på 3000kr
Oj helvete vilken åska, fy fan.. 
Vågar ej leka med mobilen längre..
God Nattis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar