tisdag 19 augusti 2014

En dagsresa i Tälje

I morse ringde klockan 08.00 för då var det dags för mig och Marcuz att kliva upp. Jag tog mitt sedvanliga kaffe och sedan hoppa jag in i duschen medan Marcuz åt sin frukost.
Sminka mig och gjorde mig i ordning och så åkte vi in till "Södertälje", jag och min Marcuz. 

Efter läkarbesöket så åkte vi hem till "Rebecca" och fika och gosa med "Joeline" 
Man kan inte låta bli att pussa och gosa med bebisar, de är puss och sniff magneter..
Gos, gos, gos och mera gos.. 
Vid 14.00 skulle "Rebecca" hämta "Wayne". Och vi åkte vidare till "Solarieöarna" för att sola sig lite grund inför "resan" som inte är allt för många dagar kvar. 
Så sola lite grund så man inte ser ut som en röd signalkräfta.. 3 st "Selfie" bilder från "solarieöarna"..


Efter jag solar så åkte jag och "Marcuz" till "Marie" med bebis "Benjamin"..

Så jag har haft bebisdag idag.. Och inte gick de låta bli att pussa o sniffa där heller.. 
Därefter möte jag upp "Gubben" för att åka till "Ica Maxi" och "Apoteket". 

Sedan for vi hem och jag städa av toa, torka golv mm, medan gubben gjorde middag. Och Marcuz duscha inför skolstart i morgon.. Kl 19.45 stängdes vattnet av för nån reparation tills i morgonbitti kl 06.00.
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe i godan ro, sedan stryka lite kläder och packa.. Passet har jag i säkert förvar.
Och jag har ändrat födelsedatumet på passet med Tipex, så jag är nu officiellt 23 år..

Puss och trevlig kväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar