onsdag 26 augusti 2009

Ingenting är omöjligt..

Det stämmer nog på nåt sjukt vänster - att man alltid vill ha det som är svårast att få. Jag kan däremot inte säga att det är omöjligt.. inget är omöjligt enligt min mening. Man kanske måste kämpa för att det ska vara värt det? För att man ska känna den där lyckan när man väl fått det.. Om man får det. Och "det" kan vara allt från ett par skor, en tröja eller till större saker som en viss bil, ett hus eller kanske en kärlek... Om man inte känner att man vill slåss, eller skänka en tår, en droppe blod eller svett för det man allra helst vill ha så där innerligt, så kanske det inte är nåt att ha trots allt? Om man inte behövde kämpa för att få något, om allt bara fanns serverat framför dig hela tiden vart fan tar då hela tjusningen med att lyckas vägen? Lycka för mig är framgång... framgång är när man lyckats. Men man måste kämpa! Ge inte upp för fäään :) Nu låter det säkert som att jag alltid fått precis allt jag velat ha.. men det stämmer inte...inte för fem öre. Men mitt problem är nog inte att jag inte tror att jag kan lyckas. Jag har två problem: 1. jag är lite lat... jag måste känna nån slags press (ex tidsbrist, eller att man är flera om (ännu en gång) "det")... då går det kanon! Men om det är för egen vinning så kan jag dra ut på det.. 2. jag är lite feg... vet inte vart det kommer ifrån, men jag kan ha grymt svårt för att verkligen öppna mig... och ge mig hän... Men vafan.. ändring på det i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar