söndag 13 december 2015

De va det julbordet..

Redan igår när jag kom hem från mötet så satt mådde jag pissdåligt.
Somnade på soffan och vakna med frossa o magkramper. Och så har det hållt på hela natten och hela dagen och lär väl göra det i natt med. Inte nog med mina vanliga kramper så går jag under en behandling där de ska försöka få igång min mage. Förra medicinen jag prova ut fick jag allergi utav och gav inte någon effekt alls (vet faktiskt inte vad de ska ge för effekt heller om jag ska va ärlig).?Denna medicin jag har fått nu är helt enkelt en Mördarmedicin!! (Kallar den så för får sån smärta utav skiten) Jag får dubbelt så mycket mer smärta ca 30 min efter intag. Sedan är det meningen att jag ska ha diarré hela dagen. Har det hänt? Nopp, bara ännu ondare och mer morfin pumpar de i mig. Och jag blir borta, och inte ens de 80 mg oxycontin hjälper tillsammans med 40 mg oxynorm och den kraftfulla morfinsupparna spasmofen mot kramper i buken.. Så är det en kass mördar medicin. Denna medicin har endast funnits på marknaden i en månad. Och de känns ju betryggande de oxå, när de ej vet så mycket om medicinen..
Sedan vill han lägga in mig för o kolla mig en tid hur magen funkar för mig. Vet inte om de kan bli nästa vecka el nästa år. Jag hoppas ju på nästa år. 
Vet att jag med ska pröva en tredje medicin o herregud säger jag bara. Den här medicinen jag har nu är hemsk, va e då nästa för något???? Något ännu värre? 
Önskar mig utav tomten ett nytt "liv" utan smärtor.. Kan man önska sig det? 
Idag har jag inte orkat någonting pga av febern jag fått oxå mitt i allt. Trött på grund av att man sov som en kratta inatt. Nu är jag nybadad o ska ta mina kvällsmediciner som jag glömt bort. Har plaskat i mitt bubbelkar ett par timmar nu. 
Hade aldrig orkat med ett julbord idag/kväll/natt. 
Så har min helg varit. Och lär väl fortsätta så oxå. Men känner att de var nog ett bra val av mig trots allt att stanna hemma när jag mår så här.. 





Älskar att bada och speciellt när man har ohyggliga smärtor som jag nu o frossa pga feber. 
Älskar produkter o pröva på nya hudvårdsserier, hår mm.. 

Läst min andra blogg? 
Gör de om vill :-)) 

I morgon är det Lucia, då ska jag till pappa och tända upp ljus och facklor.
Dricka glögg och och äta lussekatt och pepparkakor. 
Nä, Sov Gott har kramper i magen just nu.. Suck o fryser gör jag oxå.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar