onsdag 30 september 2015

Mina fina vänner

Onsdag idag och planerad "minidejt" så morgonen började i kramper och trötthet. Vakna inte till förrän runt nio, Matcuz hade lyckats vakna upp själv och dragit iväg till skolan i tid. 
För mig som hade inplanerad dejt blev sen pga "de älskvärda morgon smärtorna" 
Mellan kaffe X3 o smärtor gjorde jag mig i ordning. Gick inte i raketfart precis. 
Runt halv tolv var jag färdig.. Och låste dörren och satte mig i bilen för att åka till "Kringelstaden Södertälje" 
In i bilen och ner rulla in mot Södertälje
 Möte upp Marie utanför "Kringlan" och min "minidejt". Vi strosa runt och hamnade på H&M, där prova "Benji" min dejt alltså ut en mössa, vantar och vinteroverall. Mössan digga han då vi inte fixk ta av honom mössan, den satt som smäck då alltså.
Visst är jag stilig va, säger Benji med en smältande stil. Benji var lite halvtjurig då "Mat" stod högst på listan.
I väntan på mat så hitta "Benji" en spegelsom han småflina i när "Jag bara skulle gosas med"..

Maten kom in och jag hade beställt "Libanesiskt" orkade inte ens hälften så jag bad om en Doggybag. 
Marie prata med med Cilla som hade haft orientering i skolan o gått vilse och hamnade på "Nancys" av. någon underlig  anledning.. 
Sen kom hin lunkande och var hungrig hon med.
Nääää, jag har inte ett halvt ton sminkbox mig för jag har vart i skogen med "Mulle" o gänget.. Säger Cilla..
Så Cilla fick vara fotograf 





Efter lunch så lekte vi lite, och självklart har man barnasinnet kvar.. Tjooho, leka är alltid kul, eller hur :)) 
Klara Färdiga Köööööör...
Ser ut som en fallolycka är på gång, eller klarar jag loppet ner??? 
Krasch o Bang olyckan är jag döende tro? 
Ajjjjjj, min mus :(((( de gjorde ont de där..
Gick mycket bättre för Cilla och Benji, men de har talang för sånt här mer än vad en stel "Tant" med krämpor
På nästa grej, jehoo!! Hoppla pålle!!

Herregudana mej, så löjlig man kan bli va? Men va gör de? Tänker aldrig bli vuxen o tråkig.. 
Sedan hem till Marcuz som satt utanför och väntade på mig (glömt nyckeln). 
Så hejdå Kringelstaden Södertälje!!
Väl hemma o invänta samtal igen. Tick och Tack.. Fick mediciner för en Lusing, inte ingick de i högkostnadsskyddet.. Whhhhhaaat??? Idiotiskt!!
Sen åkte jag till "Wifey" och inte har hon under alla dessa år lärt sig som jag känt henne lärt sig brygga kaffe.. Haha!! 
Mmm.. Här håller hon för näsan och tror sig att jag ska ta på mig skulden för hon släppt jordens brakare.. Fy dig "Wifey"!!!
Ser ni skadeblicken hon har när de börjar  snurra o jag håller på och tuppa av av dess odör.. Bilden sekunderna innan jag faktiskt tuppa utav..
Som tröst fick jag denna flaska med en brud som är jätteläcker. 

Visst är den fin?? 
Haft en kanondag och i morgon kommer mina stora lufsar hem från "Jobbet på Skärgårdsön Möja"!! 
Nu sova är sååååå Trött!
Jääääsp!!!!!!
De är en dag i morrn oxå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar