måndag 14 september 2015

Sthlm-Malmö-Sjöbo-Sthlm

Lördagsmorgon åkte vi pendeltåg till Malmö. Herregudars, varför beslöt jag mig egentligen för att vara "sällskap" ned dit för? Kunde haft de bättre hemma!!
För de första var de kallt ute, då jag vakna tidigt med frossa. Värmde mig med kaffe o alvedon.
Kom till centralen kl 10.45 o tåget gick kl 11.20 mot Malmö. 
Hann med frukost på "Waynes Coffee".
Scones är riktigt "gott" .. Mums, de var så det vattnas i munnen. Slumra så till lite då och då under resan o måla naglarna.
Framför tågstation låg "World Trade Center" 
Tog en fika på tåget..
Jag kaffe o gubben ÖL o chips (bra kombo)!! 
Åååååkka pendeltåg.. 
När vi kom till Malmö, som jag hade ETT mål i sikte för att jag följde med i huvud taget blev ej utfört!!!
Men en pölseman hitta jag.. 
Malmö station hitta vi "espresso house"
Gubben är sölig o mjäkig så man hann röka bra mycket!!

Ett litet hotellrum.. Och så slumra vi till båda två. 
Sedan så gick vi ut och åt! Var rätt ok mat men en aningen för salt.


Som vanligt får kag inte i mig de jag beställer in. Och humöret svikta sig omkull. 
Hotellfrukost är ju höjdpunkten.. Absolut o jag dränkte på..
Men de sluta så här, att jag inte åt något alls.
Kaffe är vad som gäller på morgonen..
Sedan var de dags att plocka ihop o mådde skitdåligt. Hade så ont att de ej gick att beskriva. Hur som helst ville kag förbi Åhléns men de sket gubben i fast de låg runt hörnet.
De var sååååå bråttom ALLTING!
Satte oss på något tåg till Lund, och vidare till Sjöbo. Där satte jag mig o fika
I en litet slitet gammalt café.
Gubben knata efter bilen. Och jag somna om igen i bilen indiv 3 timmar till.
Vakna upp i Jönköping och stanna på en "rasta" restaurang o tog raggmunkar som var svampiga. 

Och några timmar senare runt nio. Så var vi hemma!! SKÖNT!! Saken blev ogjord. Men dagen kommer för den med..

Puss och kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar