lördag 27 september 2014

En Ö

Tyvärr har "blogger" levt sitt egna lilla liv och jag orkar inte skriva om 3 st nya inlägg..
Igår så tänker jag egoistiskt kalla mig för en "kämpe", jag mådde bättre, hade mindre ont.. Kände att jag måste ut. Ut och se folk o inte bara se hemmets fyra väggar. Inte bara ligga hemma och kipa efter luft när kramperna anfaller som värst.

Vi åkte till Ikea, tog en fika.. Gick inget vidare att få ner, kände att nääää.. Lät bli att äta deb cheesecaken och kaffet..
Köpte köksön som vi tittat på, ideen var Carolas. Vi leta upp den, köpte 2 korgar (som sedan inte passa), vita ljusstakar, 15 dricksglas, 6 muggar och värmeljus..
Åkte sedan hemåt o jo, de var köer i stort sätt hela vägen hem..

När vi kom hemåt så leta vi upp Ica Kvantum och löste ut mitt paket från H&M som äntligen kom idag. Det är kallt nu och isande vindar och ingen jacka.. ja då fryser man..
Får allt bli bildform, för jag är barnvakt och de vanliga..
Packet, flera paket.. JiPpi.. Vad fanns där? Jo de här..
Varma gosiga, tjocka strumpor, och så vanliga strumpor med glitter i.. Dessa bör väl gubben inte tjuva för mig va?

Ett rosa glittrig BH och 2 par trosor till, riktigt fina och så blev det faktiskt ett till..
Denna blev de ju som sagt oxå, härlig färg tycker jag.. Trotts viktras så har inte brösten krymt bort..
Undrar vilket sett "Gubben" gillar bäst?
Nya byxor i rätt strl som nu är 36. Nu behöver inte byxorna sitta i knävecken pga att de är stora..
En varm gosig tröja, lite lurvas så där.. och den ska jag ha på idag eftersom de är iskallt ute..
Och den här, den mest efterlängtade av dess alla.. En värmande kappa, slipper frysa o slipper drunkna..


Sist men inte minst fick barnbarnet "Waynis" denna bilar tröja..
Och absolut minst fick barnbarnet lilla "Jojje" ett par söta, rosa Uggs och fleecejacka och fleecebyxor, i lite tunnare matrial..
Så detta fick de utav mig idag mina fina barnbarn..
Gubben och sonen fick 7 st nya matlådor, så de kan ta med lunch till jobbet..
Shit, va in och kikade i en parfymbutik här och såg "Blackhead Killer" negermasken... Har ju fått massor i bloggreklam och jisses att en ända negermask kostar 60kr.. jisses..

Och ni kan väl säkert gissa va som hände sedan? Nä, de är nog inte svårt o gissa det.. Ja värken eskalerade..
Vi kravla oss ner till garaget och satt där ett tag efter jag tog en smärtis..
Dock inte de mysigaste stället, men va gör man??!!
Här kämpar Marcuz duktigt med att skruva ihop "Köksön" och resultatet blev så här..



Blev jättefint ju..
Men nu en dusch och sedan ska jag och Wayne samt Marcuz på äventyr..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar