söndag 15 mars 2015

Vårkänslor

Börja dagen med kaffe och vårsolen hade vaknat upp..
I går var de "vår" hemma hos oss.. 
Fick 3 påskliljor av gubben för att få sätta i urnan.. 
Kan ju inte ha julgranen kvar hur länge som helst, el hur?
Är ju inte speciellt vårligt de här.. 

Idag tog vi fram grillen för första gången i år. Första årets "Grillning" är absolut den godaste. Sedan blir det grillning, var och varannan dag.. Alla vårens fina dagar och hela sommaren så man tillslut kräks på det..
Grillen är tänd och jag fixa framsidan med att sopa, plantera, plocka bort och hitta vårtecken..
En snödroppe hitta jag minsann..
Gubben börja grilla köttet..


Läskigt gott, men farligt för min mage..
Urnan fick nytt liv med påskliljor och allt torkades av.. 

Den stora fick sig en rengöring den med. 
Och när skymningen kom tände jag dem..


Mysigt blev det när man piffat till det med att plocka undan, sopat o rensat o att i påskliljor..
Maten smaka gott men fick i mig lite grann bara då grillat, stekt kött ger hemska kramper.. Iof gör nästan all mat de nu för tiden..
Efter mat var de "Vår" bastu för Gubben o Jimmy.. 
Sen var det de urtråkiga "Mello" 


Alla heja på Måns som oxå vann.. Och av allt skit jag hört så var de den rätta låten..
Sedan tog jag ett sent bubbelbad på mitt Relax och SPA!!



Lilla "PIP" var med och bada med mig då gubben dissa mig..






Sen var de nattadags, somna o vakna om vart annat hela natten i smärtor o frossa.. Tog mediciner, kaffe, varm choklad.. 
Idag har jag inget att skriva om.. För jag har sovit o sovit o sovit hela dagen. Fick inte åka till mamma i mitt tillstånd för gubben heller.. Bara vaknat till då gubben puffat på mig för o få mig o äta något, el så har jag vaknat av att röka.. 
Så har min dag varit.. O nu ska JAG sova igen till nån film i sängen..

GOD NATT!!
I morgon är det en ny vecka, nya möjligheter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar